افزایش ۱۷۱ درصدی سرمایه گذاری اکتشافی در سال ۹۰

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت،معدن و تجارت’رضا عظیمی’ با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۸۱۵میلیون ریال از سوی بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری اکتشافی صورت گرفته که در مقایسه با سال ۸۹، با رشد ۱۷۱درصدی همراه شد.

مدیرکل اکتشاف افزود: در حال حاضر شش هزار و ۸۶۵ فقره پروانه اکتشاف و دو هزار و ۶۸۶ فقره گواهی کشف موجود و دارای اعتبار در بانک اطلاعات ثبت شده است.

وی تاکید کرد: نگرش ما در دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حمایت از بخش خصوصی و واگذاری محدوده‌های اکتشافی و پروژه‌های اکتشافی به این بخش است. علاوه بر این،‌ فعالیت‌هایی مانند ژئوفیزیک هوایی و ژئوشیمی درسطح کلان، تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و اجرای طرح‌های اکتشافی در مقیاس بزرگ از جمله موارد زیرساختی است که پس از اجرا توسط سازمان های توسعه ای، بستر لازم برای معرفی به بخش خصوصی امکان سرمایه‌گذاری با ریسک کمتر را فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه عملیات اکتشافی در تمام استان های کشور درحال انجام است، تصریح کرد: در سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری اکتشافی مربوط به دو استان اصفهان و همدان بوده که در مجموع بیش از ۹۴۴میلیارد ریال از سوی بخش دولتی و خصوصی در این دو استان سرمایه گذاری شده است.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۹۷۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.