افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌های تشخیصی درمانی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ‘ سیدعبدالله عمادی’گفت: در این نشست که با حضور وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، میزان تعرفه‌های تشخیصی درمانی بخش دولتی و خصوصی در سال جاری با ۲۰ درصد افزایش به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مسئولان دولت مبنی برارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌های سلامت از جیب مردم، شورای عالی بیمه با محور قرار دادن دغدغه‌های دولت، با افزایش تعرفه‌های پزشکی موافقت کرد.

عمادی اظهار داشت: میزان افزایش تعرفه‌های تشخیصی درمانی امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است که انتظار می‌رود با توجه به افزایش قابل توجه تعرفه‌های پزشکی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی دولتی و خصوصی در ارائه کیفیت خدمات به بیماران و کاهش هزینه‌های سلامت از جیب مردم بهترین خدمات‌رسانی را به مراجعه‌کنندگان داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی، سرانه ماهانه درمان در سال جاری ۱۱ هزار و ۲۸۰ هزار تومان است.

عمادی تأکید کرد: میزان افزایش اعتبارات و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال جاری ۱۸ درصد افزایش یافته است اما درخصوص تعرفه‌های پزشکی با حمایت مسئولان، دولت رقم پیشنهادی شورای عالی بیمه به میزان ۲۰ درصد را به تصویب رساند که انتظار می‌رود ارائه دهندگان خدمات متناسب با این افزایش اقدامات اساسی انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت و پشتیبانی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای تعرفه‌های پزشکی سال ۹۱ در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

اقتصام** ۹۱۲۳ **۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۰۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.