افزایش ۲۰ درصدی سرقت خودرو

۰۹م آذر ،

چکیده: این روزها بازار خودرو از همه سو در معرض تهدید و فشار قرار گرفته، از یک سو شاهد افت ۵۰ درصدی تولید و عدم پاسخگویی خودروسازان به تقاضای بازار هستیم و از دیگر سو سارقان نیز در این بازار به هم ریخته دست به کار شده و چالشی دیگر به‌وجود آورده‌اند.

بر این اساس رییس پلیس آگاهی روز قبل طی گفت‌و‌گویی از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی سرقت خودرو در کشور خبر داده و اظهار داشته که وضعیت ایمنی خودروهای داخلی در برابر سرقت مناسب نیست.
سردار حسن بتولی که با خبرگزاری مهر گفت‌و‌گو کرده هر چند با توجه به تعداد خودروهای موجود در کشور رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی را عادی خوانده، اما این نکته را مورد تاکید قرار داده که در ماه‌های اخیر میزان سرقت خودرو در کشور نسبت به سایر جرایم افزایش یافته است و تنها جرمی است که روند صعودی داشته است. وی سبب بعضی از سرقت‌ها را بی‌توجهی صاحبان خودرو خوانده و بعضی دیگر را نیز به نقص سیستم ایمنی خودروها مربوط دانسته‌است.
وی با رد رابطه افزایش سرقت‌ها با گران شدن خودروها گفته‌است که هیچ رابطه‌ای میان سرقت خودرو با گران شدن آن وجود ندارد و در این خصوص به سرنخی نرسیده‌ایم. البته با کشف قطعات خودرو و دستگیری سارقان، میزان کشف سرقت خودرو نیز افزایش یافته است.
رییس پلیس آگاهی در ادامه با اعلام اینکه وضعیت ایمنی خودروهای داخلی در برابر سرقت مناسب نیست، تاکید کرد: خودروهای داخلی وضعیت مناسبی از نظر ایمنی در برابر سرقت ندارند اگرچه گام‌هایی در این زمینه در حال برداشتن است.
بتولی تصریح کرد: پلیس برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفته است و با شناسایی نقاط ضعف قصد دارد میزان سرقت خودرو را کاهش دهد. البته طرح‌های ویژه مانند برخورد با مالخران بار دیگر اجرایی می‌شود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.