افزایش ۲۱درصدی تماشاگران ˝زندگی پی˝پس از اسکار

۱۳م اسفند ،

تاثیر جوایز اسکار بر فروش فیلم‌های برنده

اهداء جوایز اسکار همانند سال‌های قبل امسال نیز بر فروش فیلم‌های جایزه گرفته در این مراسم از جمله فیلم‌هایی که مانند ˝زندگی پی˝، ˝دفترچه امیدبخش˝، ˝آرگو˝ و ˝جانگوی رها شده˝ موفق به دریافت جایزه اسکار شدند، تاثیر مثبتی گذاشته است.

به گزارش سرویس‌ بین‌الملل هنرآنلاین، در این بین درام “زندگی پی” (۳D) ساخته انگ لی، فیلمساز شناخته شده تایوانی‌الاصل هالیوود که توانست چهار جایزه اسکار بهترین کارگردانی، فیلمبرداری، موسیقی و جلوه‌های تصویری دریافت کند با افزایش ۴۳ درصدی تماشاگر روبرو شده و در میان فیلم‌های اشاره شده در رتبه اول قرار دارد.

بنابر این گزارش، فیلم‌های “آرگو” ساخته بن افلک، “جانگوی رها شده” ساخته کوئنتین تارانتینو و “دفترچه امیدبخش” ساخته دیوید اوراسل به ترتیب با ۲۱، ۵ و ۳ درصد افزایش تماشاگر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فیلم سه‌بعدی “زندگی پی” با ۴۳درصد افزایش فروش در هفته پانزدهم اکران خود در ۶۳۶ سالن سینما توانست ۲/۳میلیون دلار میلیون نفر فروش کند و مجموع فروش خود را در آمریکا و کانادا نزدیک به ۱۱۷ میلیون دلار برساند.

اکشن “آرگو” هم با ۲۱درصد افزایش تماشاگر در بیست‌ویکمین هفته اکران خود در ۹۸۵ سالن سینما، توانست ۲/۲ میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش خود در آمریکا و کانادا را به رقم ۱۳۲/۸ میلیون دلار برساند. این در حالی است که دو روز پس از مراسم اسکار DVD فیلم آرگو از سوی کمپانی وارنر برادرز انتشار یافت.

“جانگوی رها شده” آخرین ساخته سینمایی کوئنتین تارانتینو هم که بهترین اسکار فیلمنامه اوریجینال و بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کرد با افزایش ۵ درصدی تماشاگران روبرو شد و توانست ۱/۲ میلیون دلار در هفته دهم اکران خود بفروشد. این فیلم تاکنون توانسته ۱۶۰/۳ میلیون دلار در سینماهای آمریکا و کانادا و در دیگر کشورها ۲۳۳/۴ میلیون دلار فروش کند.

درام کمدی خانوادگی “دفترچه امیدبخش” هم در هفته شانزدهم اکران خود و افزایش ۳ درصدی تماشاگرانش مجموع فروش در آمریکای شمالی خود را به ۱۱۵ میلیون دلار برساند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.