افزایش ۲۵ تا ۵۰ درصدی قیمت داروهای گیاهی/تفویض اختیار قیمت گذاری داروهای گیاهی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی از افزایش قیمت بین ۲۵ تا ۵۰ درصدی داروهای گیاهی در سال جاری طبق آخرین قیمت‌گذاری‌های انجام شده خبر داد.

دکتر جعفر میرفخرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تفویض اختیار “قیمت‌گذاری داروهای طبیعی” به انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی، عنوان کرد: از حدود پنج سال پیش امر قیمت‌گذاری دارو زیر نظر انجمن انجام می‌شد، زیرا نسبت به صلاحیت انجمن اطمینان به وجود آمده است تا اینکه در زمان وزارت دکتر دستجردی، بنا شد قیمت‌گذاری داروهای گیاهی هم توسط بیمه انجام شود.

وی ادامه داد: از همان زمان قیمت‌گذاری داروهای گیاهی توسط سازمان غذا و دارو انجام شد. با این حال وقتی مستندات تولیدات شرکت‌های تولیدکننده یا واردکننده به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شد، ماه‌ها روی زمین می‌ماند و فرصتی برای رسیدگی وجود نداشت.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی با بیان اینکه سرانجام پس از رایزنی و تعاملات انجام شده “قیمت‌گذاری داروهای گیاهی” مجدد به انجمن تفویض اختیار شد، گفت: منتها طی مکاتبات اعلام کرده بودیم که قصد ما اظهارنظر دربارهٔ قیمت داروهایی نیست که بناست به شورای عالی بیمه بروند، بلکه قصد داریم قیمت‌گذاری مابقی داروها را بر عهده بگیریم. این اتفاق چند ماهی است که محقق شده است.

میرفخرایی ضمن اعلام خبر افزایش قیمت بین ۲۵ تا ۵۰ درصدی داروهای گیاهی در سال جاری طبق آخرین قیمت‌گذاری‌های انجام شده، عنوان کرد: به عنوان مثال الکلی که ۱۰۰۰ تومان خریداری می‌کردند، اکنون به ۴۵۰۰ تومان رسیده است. بر اساس بررسی مدارک و مستندات تولید، قیمت و سود متعارف معین می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.