افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت دکتری ۹۲

۱۹م اسفند ،

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام ظرفیت ۱۳ هزار نفر برای پذیرش دوره‌های دکتری دولتی سال ۹۲ از سوی دانشگاه‌ها تا روز قبل خبر داد.
ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از کنکور دکتری ۹۲ در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه‌ها تا ۲۰ اسفند ماه فرصت دارند ظرفیت خود را به ما اعلام کنند، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش ظرفیت داشته باشیم.

وی افزود: سال قبل ظرفیت دوره دکتری ۱۰ هزار و ۳۳۳ نفر بوده است.

رییس سازمان سنجش دربارهٔ اعلام نتایج و نحوه انتخاب رشته، گفت: نتایج اولیه دهه سوم فروردین ماه اعلام خواهد شد که پس از آن با آغاز انتخاب رشته، داوطلبان می‌توانند حداکثر ۵۰ رشته محل را انتخاب کنند. همچنین زمان معرفی داوطلبان به دانشگاه‌ها برای انجام مصاحبه، نیمه دوم اردیبهشت ماه خواهد بود.

خدایی دربارهٔ انتشار یافتن کلید سوالات پس از برگزاری آزمون نیز تصریح کرد: متاسفانه فرصت کم است و ما سعی داریم که نتایج اولیه را به فروردین ماه برسانیم. با توجه به اینکه آزمون در ۲۸۶ رشته برگزار می‌شود، اگر بتوانیم کلید سوالات را بعد از عید نوروز منتشر خواهیم کرد.

وی دربارهٔ معرفی داوطلبان به دانشگاه‌ها برای مصاحبه نیز افزود: این موضوع هنوز قطعی نشده، اما مانند سال‌های قبل، داوطلبان به سه تا پنج دانشگاه برای مصاحبه معرفی می‌شوند.

رییس سازمان سنجش در پایان با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز قبل به ویژه در استان خراسان رضوی، گفت: بسیاری از داوطلبان به سبب شرایط آب و هوایی خاص، با مشکل تردد مواجه شده بودند که خوشبختانه با کمک‌های اداره کل راه‌آهن، نیروی انتظامی و پلیس راهور مشکل این داوطلبان حل شده و به موقع به جلسه آزمون رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، آزمون دکتری ۹۲ صبح امروز آغاز شده و تا بعدازظهر امروز جمعه (۱۸ اسفندماه) ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

کنکور، آزمون و دانشگاه – پایگاه اینترنتی خدمات اینترنتی کندو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.