افزایش ۳ باره قیمت خودرو!

۶ م دیماه ،

خبرگزاری فارس:  پس از گذشت مدت زمانی اندک از آغاز سیر نزولی قیمت خودرو در بازار، بحث آزادسازی قیمت بعضی خودروها و شایعه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها سبب افزایش قیمت‌ها در بازار شد.
 
تندر ۹۰ و مگان از جمله محصولاتی می باشند که طی روزهای اخیر با مطرح شدن بحث آزادسازی قیمت این محصولات شاهد افزایش قیمت آنها در بازار بودیم.

با مصوبه اخیر کمیته قیمت‌گذاری خودرو، قیمت‌گذاری مگان آزاد شد که هرچند هنوز قیمت کارخانه‌ای این محصول تعیین نشده است، اما این مسئله سبب شد تا قیمت هر دستگاه مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سی‌سی در بازار از ۵۸ میلیون تومان به ۶۱ میلیون تومان برسد. گفته می‌شود قرار است قیمت کارخانه‌ای این خودرو بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان تعیین شود.

در مورد تندر ۹۰ نیز باید به افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو در بازار اشاره کرد که در حال حاضر ۲۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت تندر ۹۰ مدل E2 ایران خودرو نیز با افزایش ۱٫۵ میلیون تومانی به ۲۶ میلیون تومان رسیده است. مدل E1 تندر ۹۰ ایران خودرو نیز افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است به طوری که در حال حاضر این خودرو ۲۲٫۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

شایعه آزادسازی قیمت تندر۹۰ سبب اصلی این افزایش قیمتها در بازار است.

قیمت پژو  ۲۰۶ تیپ ۶ نیز طی روزهای اخیر با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۳۹٫۵ میلیون تومان رسیده است.

در مورد قیمت سایر خودروها می‌توان به ثبات آن طی روزهای اخیر اشاره کرد به طوری که در حال حاضر پژو پارس سال ۲۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی ۱۹ میلیون تومان، رانا ۲۵ میلیون تومان و سمند ال ایکس ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت سوزوکی ویتارا دنده اتوماتیک ایران خودرو نیز در بازار ۹۱ میلیون تومان بود که طی روزهای اخیر با افزایش یک میلیون تومانی همراه شده است.

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به بازار تقریباً ثابت آن طی روزهای اخیر اشاره کرد به طوری که در حال حاضر هر دستگاه تیبا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SX حدود ۱۳ میلیون و  ۸۰۰ هزار تومان است.

قیمت سایپا ۱۳۱ مدل SX و سایپا ۱۳۲ مدل SX‌ نیز به ترتیب ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان است که تغییری را نسبت به روزهای اخیر نشان نمی‌دهد.

در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به تأثیر اعلام نرخ‌های تازه مصوب محصولات هیوندایی و کیا در بازار این خودروها اشاره کرد به طوری که قیمت هر دستگاه اپتیما از ۱۲۲ میلیون تومان به ۱۲۸ میلیون تومان رسیده و قیمت هیوندایی I30 نیز با رشد ۲ میلیون تومانی به ۸۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت آزرا گرانجور نیز ۵ میلیون تومان افزایش یافته و به ۱۵۵ میلیون تومان رسیده است.

در مورد جنسیس نیز باید به افزایش ۲۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد که در حال حاضر ۱۹۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

افزایش قیمت سوناتا نیز طی روزهای اخیر حدود  ۸ میلیون تومان بوده و هم اکنون این خودرو ۱۲۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.