افزایش ۳ برابری معاملات مسکن امسال

۱۳خردادماه،

به گزارش نوساز به نقل از ایسنا، بر اساس آمار اعلام شده از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک فروردین سال قبل بیش از ۶۵ هزار و ۵۰۰ قرارداد، اردیبهشت ماه بیش از ۱۰۷ هزار قرارداد و هفته اول خرداد ماه بیش از ۲۵ هزار قرارداد مسکن منقد شده است که مجموع این قراردادها ۱۰۱ هزار مورد بوده که امسال به بیش از ۳۴۰ هزار مورد رسیده است.

افزایش تعداد معاملات مسکن از ابتدای خرداد به عنوان آغاز فصل جابه‌جایی‌ها به گونه‌ای است که ۱۱ درصد از سهم معاملات مسکن از ابتدای سال تا پایان هفته اول خرداد به این هفته اختصاص دارد.

از ابتدای امسال تا پایان هفته اول خرداد ۳۴۰ هزار قرارداد مسکن منعقد شده که ۱۱ درصد آن متعلق به هفته اول خرداد است.

در این میان استان تهران با ثبت ۸۱ هزار و ۲۲۹ قرارداد، بیشترین معاملات ثبت‌ شده مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۲ هزار مورد افزایش قرارداد دارد.

براساس این گزارش از ابتدای امسال تا پایان هفته اول خرداد در کل کشور بیش از ۲۲۷ هزار قولنامه خرید و فروش مسکن منعقد شده است که ۱۱ درصد از این قراردادها مربوط به معاملات هفته اول خرداد بوده است.

همچنین طی این مدت بیش از ۹۱ هزار قرارداد اجاره‌ خانه منعقد شده که ۱۳ درصد آن سهم هفته اول خرداد بوده است.

کل قراردادهای خرید، فروش،اجاره، اجاره به شرط تملیک،‌ پیش‌فروش،‌ سرقفلی و خاص در کشور حدود ۳۴۰ هزار مورد بوده که ۴۰ هزار مورد از این قراردادها در هفته اول خرداد منعقد شده است.

طی مدت زمان ذکر شده ۱۳ هزار و ۵۰۴ خانه پیش‌فروش شده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.