افزایش ۳۰ درصدی استقرار دکل‌های حفاری در میادین مشترک تا سال‌آینده

۳۰م آذر ،

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: از شرکت‌ ملی حفاری ایران می‌خواهیم که شاخص بهره‌وری را افزایش و شاخص‌ هزینه‌ها را در شرکت کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ خوزستان، احمد قلعه‌بانی در مراسمی که به مناسبت سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران امروز ۳۰ آذرماه در محل مجتمع فرهنگی ورزشی حفاری اهواز برگزار شد، اظهارکرد: انتظار داریم هزینه‌های جاری شرکت حفاری کاهش ۲۰ درصدی و شاخص‌های بهره‌وری افزایش یابد.

وی افزود: امروز در مجموعه نفت بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا داریم که ۱۱۰ میلیارد دلار آن مربوط به میادین مشترک است؛ همچنین باید در یک برنامه پنج ساله به ظرفیت بیش از ۵ میلیون شبکه نفت و ۴۸۰ میلیون متر مکعب برسیم.

قلعه‌بانی تصریح‌کرد: امروز ۲۰ درصد دکل‌های حفاری در میادین مشترک مستقر است که انتظار داریم تا سال آینده به ۳۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان‌کرد: ما در بخش دریا به دکل نیاز داریم. امسال تاکنون ۴۰ درصد از بودجه درخواست شده به نتیجه رسیده است که این اعتبار برای اقدامات نگهداشت تولید کافی است اما برای توسعه و سرمایه‌گذاری‌ها باید از سایر بخش‌های و کمک‌ها همچون اوراق مشارکت، کمیسیون انرژی استفاده کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.