افزایش ۳۰ درصدی تربیت دستیاری تخصصی طب اورژانس

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش پذیرش داوطلبان و فارغ التحصیلان دستیاری طب اورژانس خبر داد.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تخصص طب اورژانس نزدیک ۱۲ سال است در برنامه های آموزش پزشکی کشور مستقر شده و دانشگاه های علوم پزشکی زیادی این تخصص را تربیت می کنند.

وی افزود: دستیاری این تخصص را می توان ضروری ترین دوره تخصصی در آموزش های تخصصی علوم پزشکی دانست.

دکتر محققی با اشاره به اینکه موقعیت فعلی ما از این جهت موقعیت ممتازی است و اصلی ترین بیمارستان ها وارد تربیت این تخصص شده اند، اظهار داشت: به طور مرتب در آزمون ها ورودی ها و فارغ التحصیلان این تخصص افزایش می یابد به طوری که در برخی مقاطع افزایش ۳۰ درصدی و بیشتر از آن را شاهد بوده ایم.

معاون آموزشی اضافه کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه بیمارستان های اصلی و عمومی از این متخصصان برخوردار می شوند و باید در برنامه ۵ ساله بعدی توسعه کشور در خصوص برخورداری از متخصص طب اورژانس در تمام بیمارستان ها به حد کفایت برسیم.

 برنامه پذیرش طب سالمندی
وی در خصوص تربیت طب سالمندی هم گفت: این تخصص تصویب شده منتها از جمله برنامه هایی است که چون در زمینه تربیت آن تجربه لازم را نداریم اول باید برنامه آزمایشی باشد.

وی افزود: هم اکنون برنامه میان بخشی آن به تصویب رسیده است و به مجرد اینکه شورای عالی برنامه ریزی این برنامه ها را دارای کفایت لازم بداند اولین ورودی ها طب سالمندی وارد دانشگاه ها می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.