افزایش ۳۰ درصدی صادرات داروهای دامپزشکی

۷ م دیماه ،

رییس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش ۲۰ درصدی صادرات انواع داروهای دامپزشکی در سال جاری خبر داد و افزود: طی ۹ ماه قبل ۷ میلیون دلار دارو به کشورهای آسیای میانه، عراق و بعضی از کشورهای اروپایی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، سیدمحسن دستور امروز در جمع خبرنگاران به افزایش صادرات داروهای دام و طیوری اشاره کرد و گفت: ارزش صادرات داروهای دامپزشکی در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این داروها که شامل ۶۰ قلم داروهای دام و طیوری است به کشورهای آسیای میانه و عراق و بعضی از کشورهای اروپایی صادر شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور به توزیع ۷ تن اقلام ضدعفونی کننده از جمله آهک و موارد دارویی مانند واکسیناسیون و… در مناطق زلزله‌زده زهان اشاره کرد و افزود: این اقلام از سوی سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بوده است.

دستور تصریح کرد: بدلیل تلفات بسیار دام در مناطق زلزله زده و امکان عوارض و خطرات ناشی از آن مانند بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی مناطق و واکسیناسیون دامها و دفن لاشه دام‌های مرده در کمترین زمان ممکن به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار متر مربع ضد عفونی در مناطق زلزله‌زده زهان انجام شده است، گفت: همچنین طی این مدت ۳ هزار راس گوسفند نیز در این مناطق واکسینه شده‌اند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به لزوم پایش و مراقبت و مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اظهار کرد: چون در چنین شرایطی خطر بیماری های مشترک بین انسان و حیوان بسیار است لذا در حال حاضر نیروهای دامیزشکی در مناطق زلزله زده مستقراند تا در صورت ملاحظه موردی، بیماری فوری برطرف شود.

دستور به واردات مجوز دار دام به کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فقط از ارمنستان دام زنده آن هم به صورت محدود وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۵ هزار راس دام زنده به کشور وارد و در نزدیکترین کشتارگاه‌های مرزی ذبح شده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.