افزایش ۳۰۰ هزار تنی توان تولید کنسانتره سنگ آهن در کشور

۲۸ آبان ،

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: همزمان با بهره برداری خط تولید تازه کنسانتره سنگ اهن در یزد، ۳۰۰ هزار تن به توان تولید کشور در این بخش افزوده می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، بهادر احرامیان مدیرعامل شرکت فولاد یزد در این ارتباط اظهار داشت: براساس برنامه ریزی قرار است تا دیماه سال جاری خط تولید ۳۰۰ هزار تنی کنسانتره سنگ آهن در این واحد صنعتی، مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: راهبرد شرکت فولاد یزد دستیابی به تولید سالانه پنج میلیون تن شمش است و برای تامین سنگ آهن مورد نیاز نیز، اکنون معدن اختصاصی این شرکت در مرحله اکتشاف تکمیلی و تجهیز قرار دارد، علاوه برآن تولید و فرآوری مواد معدنی خشک نیز در حال انجام است.

احرامیان افزود: اطمینان قطعی از وجود ذخایر معدنی مناسب، سبب می گردد تا احداث خط تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد وارد مرحله عملیاتی شود.

مدیر عامل شرکت فولاد یزد با بیان اینکه ارتقای ترانسفورماتور برق به ۲۵ مگاوات سبب شد تا میزان تولید شمش این واحد صنعتی به ۲۴۵ هزار تن برسد،گفت: این رقم بالاترین میزان تولید شمش فولاد در سطح جهانی با توجه به برق موجود، محسوب می گردد.

مدیرعامل فولاد یزد، میانگین خالص ساعات کاری ماهانه در خط نورد میلگرد این کارخانه را ۶۰۰ ساعت ذکر کرد که مطابق شاخص های استاندارد جهانی است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.