افزایش ۳۳٫۶ درصدی قیمت ساختمان کلنگی در تهران

۱۲م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از ایرنا ،در طرح جمع آوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران برای تابستان ۹۱ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافتن یافته ، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران۲۶میلیون و ۲۹۰ هزار ریال بوده است.

بر این اساس در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده ، حدود ۳۹میلیون و ۶۲۹ هزار ریال در منطقه سه و کمترین آن حدود ۱۰میلیون و ۴۲۶ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات قیمت هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بین حداقل پنج میلیون ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۰۵ میلیون و ۵۴۳ هزار ریال در منطقه ۲ بوده است.

**متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران۲۷میلیون و ۵۷۶ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۹درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۲٫۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود ۴۹ میلیون و ۴۹۰ هزار ریال در منطقه یک و کمترین آن حدود ۱۳میلیون و ۸۸۴ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.

تغییرات قیمت هرمترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل پنج میلیون ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۳۸ میلیون و ۹۷۶ هزار ریال در منطقه یک بوده است.

**متوسط اجاره ماهانه زیربنای مسکونی مسکونی

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۵۰ هزار و ۱۵۷ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۱٫۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶٫۵درصد افزایش داشته است.

درمیان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط اجاره بها ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده،۲۱۳ هزار و ۹۵۳ ریال در منطقه یک و کمترین آن ۷۲هزار و ۹۹۸ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.

تغییرات اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هرمترمربع زیربنای مسکونی درمعاملات انجام شده بین حداقل ۱۰هزار ریال در منطقه ۱۸ و حداکثر ۶۰۶ هزار و ۸۹۷ ریال در منطقه یک بوده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Murano:

    Gee whiz, and I thguhot this would be hard to find out.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.