افزایش ۴میلیارد دلاری بودجه نظامی اسرائیل به علت نگرانی از مصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه معاریو، فرماندهی ارتش و وزارت دفاع اسرائیل از نتانیاهو خواسته اند با افزایش ۲۵ درصدی ( ۴ میلیارد دلاری) بودجه نظامی موافقت کند.

تقاضای اخیر از سوی مقامات اسرائیلی به علت “برطرف کردن نیازهای اضطراری پس از پیروزی “محمد مرسی” نامزد اخوان المسلمین در انتخابات مصر و اظهارات وی درباره بازنگری در پیمان کمپ دیوید اتخاذ شده است.

معاریو به نقل از منابع آگاه نظامی می نویسد: بر خلاف آرامشی که از سوی مقامات اسرائیلی به صورت علنی دیده می شود اما نتیاج انتخابات مصر و پیروزی نامزد اسلامگرا باعث نگرانی شدید مقامات ارتش اسرائیل شده و خواب را از چشمان فرماندهان ربوده است.

از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی از استقرار سیسمتهای پیش هشداردهنده در طول مرز مشترک مصر و اسرائیل خبر داد. بنابراین گزارش، تیپ ویژه “گولانی” طی هفته جاری رزمایش جنگی بی سابقه ای را  طی صبح و شب به مدت ۷ روز آغاز کرده که از آن سناریوهای مختلفی خبر می دهد.

بنا بر اعلام این روزنامه، اشغال مجدد نوار غزه و برخی مناطق مرتفع در راستای ساخت پادگانهای جدید از جمله این سناریوهای احتمالی است. همچنین برخی نظامیان اسرائیلی از شرایط بسیار سخت برگزاری این رزمایش خبر می دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.