افزایش ۴۰ درصدی تعداد مبتلایان iبه ام اس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

691.jpg

به گفته رییس انجمن مغز و اعصاب ایران آمار مبتلایان ام اس از ۵۱٫۹ در ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۹ میلادی iبه ۷۳ در ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۱ میلادی افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۴۰ درصدی مبتلایان iبه این بیماری است.

به گزارش تفسیری خبرنگار «سلامت» ایسنا، دکتر حسین پاکدامن در نهمین کنگره بین‌المللی ام اس با بیان اینکه باید استراتژی‌های درمان را در حوزه ام اس iبهبود ببخشیم، افزود: iبه گزارش تفسیری وزارت iبهداشت سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون iبها داروها و درمان این بیماری

می‌شود و مسئله نگران نماینده این است که تنها بیش از نیمی از مریضان تحت درمان می باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهمیت‌های توجه iبه این بیماری این است که ام اس شایع‌ترین سبب ناتوانی در جوانان است که هم در زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی آنها تاثیرگذار است و تنها مشکل فرد نبوده و مشکل خانواده وی و اجتماع نیز هست.

پاکدامن در ادامه با اشاره iبه افزایش مبتلایان iبه ام. اس در همه جهان اظهار نمود:‌ در سال قبل در آمریکا آمار ابتلا iبه ام.اس ۵۴ تا ۸۴ در ۱۰۰ هزار بوده است که نشان می‌دهد ۳۵۰ هزار نفر در این کشور مبتلا شده‌اند که امسال این آمار iبه ۱۱۷ در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

رییس انجمن مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه این بیماری در حال حاضر تبدیل iبه اپیدمی شده است، افزود: بیماری ام اس از ۱۵۰ سال پیش که توسط یک پزشک فرانسوی کشف شد، بیماری نادری بوده، اما اکنون بعد از ۱۵۰ سال که هنوز سبب و درمان قطعی آن مشخص نشده است، iبه یک بیماری شایع در میان جوامع تبدیل شده است.

وی در پایان اظهار نمود: در حال حاضر در ایران طی دو دهه اخیر نورولوژیست‌ها برای بیماری ام اس اهمیت ویژه‌ای قائل شده و مقالات و کارهای تحقیقاتی بسیاری را ارائه نموده‌اند که نشان می‌دهد سطح مقالات ما هم در منطقه و هم در جهان بسیار خوب است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.