افزایش ۴۲درصدی فروش تلفنهای هوشمند/ سهم پرفروش‌ترین‌ها در بازار

افزایش ۴۲درصدی فروش تلفنهای هوشمند/ سهم پرفروش‌ترین‌ها در بازار

یک شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا اعلام کرد که فروش تلفنهای همراه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ کاهش ۲٫۳ درصدی داشته اما فروش تلفنهای هوشمند به ۴۲٫۷ درصد افزایش یافته است.
به گزارش مهر، فروش تلفنهای هوشمند افزایش چشمگیری یافته و مدل گلکسی S3 سامسونگ در صدر این گروه قرار دارد، فروش تلفنهای همراه به کاربرها به ۴۱۹ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ رسیده است درحالی که تلفنهای هوشمند ۳۶٫۷ درصد از فروش کلی تلفنهای همراه را تشکیل می دهند.

آنشول گاپتا تحلیلگر تحقیقاتی ارشد در گارتنر اظهار داشت: تقاضای خرید در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ کاهش یافته است. فضای اقتصادی چالش برانگیز و به تعویق انداختن به روز سازیها توسط کاربر تقاضای خرید را در بازار کاهش داده است.

تقاضا برای خرید تلفنهای نیمه پیشرفته (feature phone) نیز به نحو چشمگیری کاهش یافته و بازار فروش تلفنهای همراه را تضعیف کرده است.

گاپتا افزود: تلفنهای هوشمند شناخته شده تولید کنندگان مشهور چون آی فن ۵ اپل می تواند فروش بازار تلفنهای هوشمند را ارتقا دهد، اگرچه در این میان تلفنهای نیمه پیشرفته با فشار رو به رو می شوند.

 

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ فروش تلفن همراه سامسونگ همچنان قوی باقی مانده و این میزان نسبت به سه ماه دوم سال ۲۰۱۱ افزایش ۲۹٫۵ درصدی داشته و همچنان از نوکیا و اپل پیشی گرفته و در صدر جدول باقی مانده است.

این رشد به واسطه آمار فروش تلفنهای هوشمند گلکسی سامسونگ به وجود آمد، به این معنا که تلفنهای هوشمند اکنون ۵۰٫۴ درصد از تمام تلفنهای سامسونگ یا ۴۵٫۶ میلیون دستگاه را تشکیل داده است.

تقاضا برای خرید گلکسی S3 همچنان بالا است و حتی از انتظارات خود سامسونگ نیز پیشی گرفته است به طوریکه با گذشت دوماه از عرضه این تلفن در بازار ۱۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رسید.

براساس اعلام گارتنر گلکسی S3 پرفروشترین دستگاه اندرویدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ بود و فروش آن می توانست بالاتر هم برود اما شرکت با کمبود محصول رو به رو شد.

در سه ماه دوم امسال، تقاضای مصرف کننده برای خرید آی فن اپل کاهش یافته است و فروش ۱۲٫۶ درصد نسبت به سه ماهه اول ۲۰۱۲ کاهش داشته است، اما فروش آن نسبت به سال گذشته افزایش ۴۷٫۴ درصدی را شاهد بوده است.

با توجه به زمان دقیق عرضه آی فن جدید، گارتنر اظهار داشته است که ممکن است اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ با رکود بیشتری در فروش تلفنهای خود رو به رو شود. این درحالی است که این شرکت آماده خواهد بود از فروش زمان تعطیلات در آمریکای شمالی و اروپای غربی نهایت استفاده را داشته باشد.

براساس اظهارات این تحلیلگر تحقیقاتی، سامسونگ و اپل همچنان بازار تلفنهای هوشمند را تسخیر کرده اند و روی هم رفته نیمی از سهم بازار را در اختیار دارند و شکاف را با سایر تولید کنندگان افزایش داده اند این در حالی است که هیچ تولید کننده تلفنهای هوشمند دیگری نیست که سهمی نزدیک به ۱۰ درصد در اختیار داشته باشد.

سامسونگ در رقابت برای تبدیل شدن به برترین تولید کننده تلفنهای هوشمند، از اپل پیشی گرفته و سهم بازار سیستم عامل باز آن در سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ یک و نیم برابر اپل شده است.

فروش تلفنهای همراه نوکیا ۱۴٫۸ درصد در سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ کاهش یافته است. نوکیا به شدت با چالش تولید کنندگان جدید رو به رو است. براساس اعلام گارتنر، نوکیا تا حدی در بازار تلفنهای نیمه پیشرفته خود موفق بوده که این موفقیت در رابطه با مقایسه سه ماه دوم امسال در مقایسه با سه ماه دوم سال گذشته اعلام شده است. درحال حاضر تلفنهای لومیا نوکیا تلاش می کنند در ذهن مصرف کننده جایگاهی بازکرده تا بتوانند جایگزینی برای تلفنهای اندرویدی باشند.

کاهش فروش تلفنهای هوشمند جایگاه کلی نوکیا را به خطر انداخته است به طوری که اکنون این تولید کننده بزرگ تلفنهای همراه جایگاه نخست خود را در سه ماهه اول به سامسونگ واگذار کرده و با کاهش سود مواجه است.

در بازار سیستم عاملهای تلفنهای هوشمند اندروید با افزایش ۲۰٫۷ درصدی در سهم بازار در سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ از سایر سیستم عاملها پیشی گرفته است. این درحالی است که سیستم عامل iOS اپل نیز رشد اندکی در مقایسه با سال گذشته داشته است ( ۰٫۶ درصد)، اما در مقایسه با سه ماه دوم سال گذشته این سیستم عامل کاهش ۳٫۷ درصدی را شاهد بوده است چرا که کاربران تصمیم خود را در آستانه عرضه جدید ترین آی فن به تعویق انداخته اند.

تحلیلگران گارتنر اظهار داشتند که ورود آی فن ۵ باید بیشترین فرصت را برای اپل فراهم کند چرا که تغییراتی که درباره این آی فن جدید گزارش شده می تواند دلیل محکمی برای افزایش فروش باشد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.