افزایش ۴۳ درصدی حجم بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور

۲۳م دیماه ،

شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: حجم بارش های شش حوضه آبریز اصلی کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تا هفته قبل، ۳۲ درصد در مقایسه با دوره مشابه متوسط درازمدت افزایش یافته است.

حجم بارش ها در شش حوضه اصلی کشور در مقایسه با دوره درازمدت ۳۲ درصد و در مقایسه با سال آبی قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، در حوضه دریای خزر طی سال آبی جاری ۱۱ درصد رشد مثبت بارش در مقایسه با دوره درازمدت و ۲۱ درصد کاهش در قیاس با مدت مشابه سال آبی قبل، اتفاق افتاده است.

همچنین حوضه خلیج فارس با ۲۸ درصد رشد بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت و ۱۱۰ درصد افزایش بارش در مقایسه با دوره مشابه سال آبی قبل مواجه است.

بر این اساس، بارندگی ها در حوضه دریاچه ارومیه نیز ۳۸ درصد در مقایسه با درازمدت و ۴۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل افزایش یافته است.

در حوضه مرکزی کشور نیز طی سال آبی جاری ۵۱ درصد افزایش حجم بارندگی در قیاس با درازمدت اتفاق افتاده است و این میزان در حوضه مرزی شرقی ۳۵ درصد مثبت بوده و در حوضه سرخس نیز بارش ها ۳۳ درصد افزایش داشته است.

حجم بارش حوضه های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی، مرزی شرق و سرخس از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب ۱۶۵، ۱۶۸، ۱۴۶، ۷۱، ۳۱ و ۶۹ میلیمتر اعلام شده است.

هفته قبل در حوضه دریای خزر پنج میلیمتر و در حوضه های خلیج فارس، مرزی شرق و سرخس هر کدام یک میلیمتر بارش رخ داده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.