افزایش ۵ درصدی قیمت اوراق “تسهیلات مسکن”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در بازار تسهیلات مسکن هم با افزایش ۵ درصدی قیمت اوراق مواجه بودیم که بازه قیمتی آن برای هر ۵ میلیون ریال اوراق، معادل ۴۰۸ الی ۴۴۰ هزار ریال شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شنبه ۲۱ دی ماه،در پایان معاملات اولین روز هفته بیشترین حجم معاملات به داد و ستد ۱۵٫۸۲ میلیون سهم شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه اختصاص داشت و پس از آن بانک حکمت، بانک دی و ذوب آهن اصفهان به ترتیب با ۱۲٫۵، ۹٫۲ و ۹٫۱۸ میلیون سهم در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین ارزش معاملات نیز به توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با بیش از ۱۴۷٫۳ میلیارد ریال اختصاص یافت و پس از آن شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه و پالایش نفت تهران با ۸۲ و ۶۶٫۸ میلیارد ریال دارای بیشترین ارزش معاملات امروز بودند.

سهام شرکت‌های مهندسی صنعتی روان فن آور، توسعه خدمات دریایی سینا، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن با بیش از ۴٫۹ درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت را داشتند و در عین حال بیشترین کاهش قیمت نصیب شرکت‌های صنایع و معادن احیا سپاهان، صنایع پتروشیمی زنجان، حق تقدم سبحان دارو و پتروشیمی ممسنی شد.

از سوی دیگر در بازار ETF، بیشترین حجم معاملات به داد و ستد ۱٫۷۹ میلیون واحد صندوق قابل معامله اطلس به ارزش ۱۷٫۹۱ میلیارد ریال اختصاص داشت و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز ۲۱۷ هزار و ۵۰۰ برگه اجاره پارس و ۷۸ هزار و ۳۱۰ برگه اجاره مپنا دست به دست شد.

در بازار تسهیلات مسکن هم با افزایش ۵ درصدی قیمت اوراق مواجه بودیم که بازه قیمتی آن برای هر ۵ میلیون ریال اوراق، معادل ۴۰۸ الی ۴۴۰ هزار ریال شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.