افزایش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری غدیر و رشد ۱۰ درصدی سود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با اشاره iبه افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومانی سال قبل iبه سرمایه ۱٫۲ هزار میلیارد تومانی کنونی سرمایه‌گذاری غدیر گفت: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، تا پایان آبان‌ماه ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اندوخته شرکت، افزایش سرمایه خواهد داشت.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی کیانی در جمع خبرنگاران حوزه بازار سرمایه با اعلام آغاز سومین دهه فعالیت سرمایه‌گذاری غدیر اظهار داشت: این شرکت یکی از خوش‌نام‌ترین شرکت های بورسی است، چون حاوی سودآوری بسیار عالی و نسبت قیمت iبه درآمد سه تا چهار مرتبه‌ای، نقد شونده‌ترین سهم بازار و حبابی نبودن ذات آن، سریع‌ترین شرکت چند رشته‌ای در برگزاری مجمع و تقسیم سود و اطمینان عمومی iبه شبکه مدیریتی است.

وی با بیان اینکه مجمع سال مالی جاری در ۳۰ iبهمن برگزار و ۵ اسفند سود سهام تقسیم خواهد شد، خاطرنشان نمود: در حالی شش درصد از کل سرمایه بورس در اختیار خانواده غدیر است که این مجموعه ۳۰ درصد آن در رشد شاخص بورس موثر است. از طرفی دیگر سهام غدیر از دلار و سکه هم نقدشونده‌تر بوده که این موضوع وظیفه ما را سنگین می‌کند.

کیانی  با اشاره iبه افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومانی سال قبل و سرمایه ۱٫۲ هزار میلیارد تومانی کنونی سرمایه‌گذاری غدیر گفت: طبق برنامه‌ریزی، تا پایان آبان‌ماه ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اندوخته شرکت افزایش سرمایه خواهد داشت و در جریان برگزاری مجمع ۳۰ iبهمن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر آن هم از محل اندوخته و iبه صورت سهام جایزه افزایش سرمایه تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید براین که افزایش سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی هم تا پایان سال آینده برنامه‌ریزی شده است تصریح نمود: پیش‌بینی سود هر سهم سرمایه‌گذاری غدیر برای سال جاری ۱۱۶ تومان بوده که این سود حداقل ۱۰ درصد در همین ماه افزایش خواهد یافت.

کیانی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری غدیر با توجه iبه حضور مدیریتی در شرکت هایی چون پالایشگاه تبریز، پالایشگاه شیراز و کرمانشاه در حوزه پتروشیمی حرف اول را می زند و بزرگترین صادر نماینده کشور است و نقش اول پالایشگاه‌داری خصوصی را ایفا می‌کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، با بیان اینکه سود سال مالی جاری از ۱٫۵ هزار میلیارد تومان هم بالاتر می‌رود، ادامه داد: همه پروژه‌های مربوط iبه صنایع پتروشیمی، نفت، معدن و صنعتی تا پایان سال ۹۵ در حال انجام است و سال آینده هم نیروگاه iبهبهان وارد مدار خواهد شد و معدن گوهر زمین هم iبه iبهره‌برداری اصلی می‌رسد.

وی ادامه داد: این شرکت با هدف عدم وابستگی iبه یک یا چند صنعت وارد صنایعی چون برق، ITC، معدن و حمل و نقل و حوزه دریایی شده‌است این در حالی است که از نکات مهم سودآوری غدیر این است که ۹۶ درصد از سود iبه صورت عملیاتی بوده و ۹۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در قالب کنترلی و مدیریتی است.

کیانی خاطر نشان نمود: با توجه iبه تسویه‌های انجام شده هم اکنون هیچ بدهی iبه سهامداران بابت سود سالانه نداشته‌است و کلیه بدهی‌ها تسویه شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر اضافه نمود: از نکات مهم سرمایه گذاری غدیر سودعملیاتی است که  کنترل ۹۰درصدی سود شرکت ها  را در اختیار دارد بطوری که شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان، فولادآلیاژی،سنگ آهن، فولاد غدیر ایرانیان و شرکت بین المللی ساختمان و سایر شرکت زیر مجموعه این شرکت است.

وی ادامه داد: ۷۰درصد تولیدات ما خارج از ایران تامین می گردد که نوع سرمایه گذاری  شرکت iبه نحوه مدیریت و کنترل بستگی دارد. شرکت سرمایه گذاری غدیر با iبهترین تکنولوژی شرکت های اسپانیا همکاری می نماید.

کیانی در خصوص شرکت گوهر زمین با ایمیدور گفت: یک عده ای که از نظر ما افکار اقتصاد دولتی در ذهنشان است نمی دانند واگذاری بخشهای دولتی iبه بخش خصوصی  iبه تقویت iبهره وری سرمایه ملی اضافه می گردد در حالیکه در سریعترین دستورالعمل iبه سرعت iبهره وری کمک می نماید.

وی ادامه داد: اولین برداشت از سنگ معدن آغاز شده است و شرکت سرمایه گذاری غدیر اجازه iبهره برداری ۲۵ ساله را دارد و در این زمینه با شرکت ایمیدور تفاهم نامه ای امضا نموده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر افزود:این شرکت پروژه هایی چون احداث و ساخت دو خط تولید کنسانتره ۲٫۵ میلیون تنی ، ۳ خط ۲۰۰ میلیون تنی کنسانتره و یک خط ۵ میلیون تنی گندله را در گوهر زمین را در دستور کار دارد.

کیانی تاکید نمود: پیش بینی می گردد از خط های  تولیدی ۱۲ میلیون تن کنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله تولید شود.

وی اضافه نمود: در صورت عرضه مناسب سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس این شرکت برای سرمایه گذاری ورود پیدا می نماید./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.