افزایش ۵۰ درصد عمر باتری‌ها با پردازنده جدید اینتل

۰۲خردادماه، خبرگزاری‌ها-اینتل ادعا می‌کند پردازنده تازه این شرکت موسوم به Haswell قادر است تا ۵۰ درصد مصرف باتری در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل را در حالت استفاده معمولی پایین بیاورد.

نسل آتی پردازنده‌های شرکت اینتل در حال ورود به بازار جهانی است و این شرکت تراشه‌ساز به منظور عرضه گسترده‌تر محصول یاد شده موسوم به Haswell، بعضی از قابلیت‌های قابل ملاحظه آن را منتشر کرده است.

به گزارش فارس به نقل از تک‌اسپات، “رانی بورکار”(Rani Borkar) مدیر گروه معماری اینتل توضیح داد که Haswell مخصوص نوت‌بوک‌ها و رایانه‌های لوحی طراحی شده است.

خبر سازگاری این پردازنده با رایانه‌های همراه در حالی اعلام شده است که اینتل ادعا می‌کند این محصول قادر است تا ۵۰ درصد مصرف باتری در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل را در حالت استفاده معمولی پایین بیاورد.

همچنین گفته شده است که سیستم ویژه Haswell قادر است در حالت آماده‌باش(Standby) نسبت به مدل قبلی خود یعنی Ivy Bridge تا ۲۰ برابر بیشتر مصرف انرژی را پایین‌ بیاورد.

کاهش مصرف انرژی به معنی نیاز این پردازنده پرقدرت به استفاده از کمتر از انرژی در جریان فعالیت‌ها و همچنین به‌کارگیری ساختار تازه در آن خواهد بود که در نهایت سبب می‌شود عمر باتری افزایش یابد. نکته قابل ملاحظه در این زمینه این است که افزایش طول عمر باتری در حالی رخ می‌دهد که از توان پردازشی رایانه نیز کاسته نمی‌شود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.