افزایش ۵۶ درصدی اجاره‌نشینی

۲۷فروردین۱۳،

vsd.JPG

سال قبل با افزایش بیش از ۵۶ درصدی ثبت قراردادهای اجاره، تهرانی‌ها را همچنان پیشتاز اجاره‌نشینی در کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درحالی که مرکز آمار ایران از افزایش ۸۲ درصدی قیمت زمین در سال قبل نسبت به سال ۹۰ خبر داده است، آمارهای اعلام شده از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک نشان‌دهنده افزایش عقد قراردادهای خرید و فروش و اجاره‌ مسکن در کشور است.

پارسال بیش از ۵۴۷ هزار قرارداد اجاره واحدهای مسکونی در کشور منعقد شد که ۱۹۷ هزار مورد نسبت به سال ۹۰ افزایش دارد.

همچنین طی سا‌ل‌های ۸۸ تا ۹۱، سال قبل شاهد ثبت بیشترین قرارداد اجاره‌نشینی بوده است که دلایل متعددی برای این افزایش ذکر می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به رشد جمعیت،‌ افزایش ازدواج‌ها، افزایش مهاجرت به کلان‌شهرها و عواملی از این دست اشاره کرد.

سال ۹۰ حدود ۳۵۰ هزار اجاره‌نامه در کشور ثبت شده که نسبت به سال ماقبلش ۵۰ هزار مورد افزایش دارد.

در مقایسه عقد قرارداهای اجاره طی چهار سال قبل، سال ۸۸ کمترین میزان ثبت اجاره‌نشینی را داشته و این آمار در سال قبل به بالاترین میزان رسیده است.

در آمارهای اعلام شده ۱۱ماه سال قبل ۱۵۷ هزار و ۹۸۶ قرارداد اجاره در استان تهران منعقد شده که نسبت به سال ۹۰ به میزان ۶۳ هزار و ۲۴۱ مورد افزایش داشته است و استان تهران در صدر اجاره‌نشینی قرار دارد.

این طبیعی است که هرساله به تعداد مستاجران و جمعیت کشور افزوده می‌شود اما بعضی کارشناسان معتقدند طی سال‌های اخیر علاوه بر افزایش مهاجرت به شهرها و افزایش جمعیت و ازدواج، کاهش قدرت خرید خانه در میان اقشار مختلف جامعه نیز از دلایل افزایش اجاره‌نشینی در کلان‌شهرها شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.