افزایش ۷ تا ۴۵ هزار تومانی هر متر مسکن مهر

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آخرین افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر، متقاضیان باید به ازای هر متر مربع معادل ۷۰۰۰ تا ۴۵ هزار تومان بپردازند.

به گزارش ممتاز ؛ ابوالفظل صومعلو در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به افزایش قیمت مسکن مهر در سه مرحله و در مجموع ۱۰۰هزار تومان برای هر متر مربع گفت: با توجه به اینکه دوره زمانی اجرای پروژه‌های مسکن مهر با بروز تحولات گسترده اقتصادی و نرخ تورم فزاینده همراه بوده، هزینه‌های ساخت مسکن نیز در این دوره افزایش یافته است.

به گفته وی نبود کفایت منابع مالی پروژه‌ها، توقف فعالیت کارگاه‌های ساختمانی را به دنبال داشته و افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر حداقل به اندازه‌ای که بتواند افزایش قیمت مصالح را پوشش دهد اجتناب‌ناپذیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان خاطر نشان کرد: قیمت هر متر مربع واحد مسکن مهر در سه مرحله افزایش یافت؛ به گونه‌ای که در مرحله سوم افزایش قیمت مسکن مهر که به منظور آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه‌های متوقف شده بود هفت تا حداکثر ۴۵ هزار تومان به ازای هر متر مربع است که در پروژه‌های مختلف و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه متفاوت است.

صومعلو با اشاره به زمان تحویل همه واحدهای مسکن مهر و پایان پروژه‌های نیمه تمام اظهار کرد: در حالت عادی و در صورت مهیا بودن تمام نهاده‌های تولید (منابع مالی، زمین و …) دوره ساخت مسکن به طور متوسط حدود سه سال به طول می‌انجامد.

 

وی افزود: سکونت در هر واحد مسکونی مستلزم فراهم بودن امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی در آن منطقه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه سبب تأخیر در تکمیل و بهره‌برداری واحدهای احداثی مسکن مهر می‌شود رعایت نشدن بر اساس برنامه زمان‌بندی در تزریق منابع مالی (تسهیلات و سهم آورده متقاضی و …) و در شرایطی فراهم نبودن امکانات و خدمات سکونتی اعم از زیربنایی و روبنایی است.

صومعلو اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امید است همه پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر تا پایان سال آینده آماده سکونت و به متقاضیان تحویل داده شود.

به گزارش ایسنا، ساخت واحدهای مسکن مهر که از سال ۸۶ آغاز شد با سه مرحله افزایش قیمت همراه بود که دو مرحله آخر افزایش قیمت‌ها از سال قبل تاکنون و همزمان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و اعتراض پیمانکاران برای ادامه کار و با اعلام وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

سال قبل افزایش ۱۳ درصدی واحدهای مسکن مهر از سوی وزارت راه و شهرسازی بسته به مرحله ساخت هر واحد از پنج تا ۴۵ هزار تومان صورت گرفت. امسال نیز بر اساس آخرین گفته معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش هفت تا ۴۵ هزار تومانی برای هر واحد آن هم بسته به مرحله ساخت در نظر گرفته شده و قرار است متقاضیانی که هنوز افزایش ۱۳ درصدی سال قبل را پرداخت نکرده‌اند با آخرین مرحله افزایش قیمت‌ها این مبالغ را پرداخت کنند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Engielyn:

    Your’s is a point of view where real inietllgence shines through.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.