افزایش ۸درصدی تولید خودرو ترکیه

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 افزایش 8درصدی تولید خودرو ترکیه

افزایش ۸درصدی تولید خودرو ترکیه

ممتازنیوز: انجمن سازندگان خودرو (OSD) اعلام کرد: آمار فروش صنعت خودرو در ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۴ با افزایش ۹ درصدی نسبت به ۱۰ماهه اول سال گذشته به ۶۷۴ هزار دستگاه خودرو رسید.

به گزارش ممتازنیوز، تولید خودرو ترکیه در فاصله ماه‌های ژانویه تا اکتبر نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بنا به گزارش تولید،صادرات و فروش انجمن سازندگان خودرو (OSD)آمار فروش کل صنعت خودرو نیز در دوره ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۴ با افزایش ۹ درصدی نسبت به ده ماهه اول سال گذشته به ۶۷۴ هزار دستگاه خودرو رسید.
در فاصله ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۴ نیز فروش خودروهای تجاری سبک ۱۳ درصد کاهش یافته و ۱۴۵ هزار دستگاه نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.
به گزارش فارس، در ۱۰ ماه امسال هم فروش خودروهای تجاری سنگین ۲ درصد سقوط کرده و فروش این خودروها ۳۰ هزار دستگاه کمتر بوده است.
همچنین صادرات صنعت خودرو در فاصله زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر تا ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۶۸۴ هزار دستگاه و صادرات خودرو با ۱۷ درصد افزایش به ۳۹۴ هزار دستگاه رسیده است.
در طول ۱۰ ماه اول امسال نیز در مجموع تولید خودرو ۵ درصد رشد یافته و به ۹۲۹ هزار مورد رسیده و تولید خودرو هم با افزایشی ۸ درصدی به ۵۱۶ هزار دستگاه افزایش یافته است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.