افزایش ۸ برابری حجم ریالی تراکنش‌های بانکی

۲۲م آذر ،

افزایش ۸ برابری حجم ریالی تراکنش‌های بانکی | چاپ |
چهارشنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۰:۲۰

بینا-  مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی ضمن اعلام مطلب فوق و با اشاره به این‌ که طرح شاپرک از شش ماه پیش آغاز به کار نموده است، افزود: با توجه به بار ترافیکی شبکه شتاب در مقاطعی همچون پرداخت یارانه ها ، اختلالاتی ملاحظه گردید که بانک مرکزی با ابلاغیه ای از بانکها خواست حجم تراکنش ها مدیریت شود .
به گزارش بینا، ناصر حکیمی ، ابلاغیه تازه را جایگزینی تسویه تراکنش بانکها با فروشگاهها در هفت مقطع زمانی به جای تسویه آنی به حساب فروشندگان عنوان و خاطرنشان کرد : براین اساس ؛ تجمیع تراکنش ها در هر ۲ یا۳ ساعت به صورت تجمعی و در مقاطع مشخصی صورت می پذیرد .
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی ، حجم بالای تراکنش با توجه به زمان تقریبی ۳۰ الی ۴۰ ثانیه را موجد بروز تراکنش های ناموفق در سطح بالا خواند و افزود : به سبب عدم ظرفیت سازی در مدت زمان کوتاه برای جواب دهی و نزدیک شدن به ایام پرتراکم پایانی سال و همچنین پرداخت یارانه ها ، بانک مرکزی تصمیم به تمرکز تراکنش ها گرفت .
حکیمی با بیان این مطلب که در زمان پرداخت یارانه‌ها ، شبکه شتاب با ۱۵ درصد تراکنش ناموفق مواجه بود ، اظهارداشت : در دور تازه پرداخت یارانه‌ها حجم تراکنش های ناموفق با کاهشی محسوس به ۳/۱ درصد رسیده است و این امر بیانگر موفقیت بیش از ۹۸ درصدی تراکنش ها در شبکه شتاب می باشد .
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ضمن اعلام افزایش هشت برابری حجم ریالی تراکنش‌ها در فاصله فروردین ۹۰ تا مهر ۹۱ افزود : با مدیریت ترافیک در روزهای پایانی سال امیدواریم در تراکنش‌های خرید فروشگاهی،عملکرد بهبود یافته ای را شاهد باشیم .
وی تاخیر زمانی تسویه آنی حسابها در حالت عادی را بسیار بیشتر از طرح تجمیع واریزها خواند و افزود : با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم ، امکان استعلام برخط یا مستقیم از حسابها برای فروشندگان ایجاد شود .
حکیمی با عذرخواهی از شهروندان به سبب بروز بعضی مشکلات طی روزهای اخیر در شبکه شتاب با اعلام شماره تلفن ۲۹۹۱۱ خاطرنشان کرد :‌ هموطنان می توانند مشکلات مربوط به مغایرتهای حساب و سایر عملیات بانکی درخصوص شبکه شتاب را طی تماس با تلفن گویای میز امداد شتاب اعلام و از خدمات این میز بهره مند شوند .


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.