افزایش ۸ برابری حملات DDoS در سال ۲۰۲۴

۳۱فروردین۱۳،

 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، متوسط پهنای باند حملات DDoS در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ هشت برابر افزایش داشته است.
 
با توجه به گزارش انتشار یافته Prolexic، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، حجم، طول مدت و فرکانس حملات انکار سرویس توزیع شده به سمت وب پایگاه اینترنتیها و سیستم‌های دیگر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
 
همچنین متوسط پهنای باند حملات در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود Gbps 48.25 بوده که نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ هشت برابر افزایش داشته است.
 
بنا بر اعلام مرکز ماهر، این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، حدود ۲۵ درصد از حملات صورت گرفته علیه مشتریان Prolexic نسبتا کم بوده است و متوسط پهنای باند آن Gbps 1 است. با این حال حدود ۱۱ درصد دارای متوسط پهنای باند Gbps 60 بوده‌اند و نشان می‌دهد که حملات مهاجمان سازمان یافته‌تر شده و برای راه‌اندازی بهتر حملات در مقیاس بزرگ مجهز شده‌اند.
 
این شرکت اعلام کرده که نه تنها پهنای باند حملات افزایش یافته بلکه نرخ ارسال بسته‌ها در ثانیه (pps) نیز افزایش را نشان می‌دهد. در حالی که حملات گسترده علیه پهنای باند ممکن است بار بسیاری را بر روی لینک ارسال اینترنت تحمیل کند، نرخ بالای pps می‌تواند برای مسیریابی و دیگر تجهیزات شبکه مشکلاتی را به وجود آورد.
 
تعداد حملات DDoS در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲، ۱٫۷۵ درصد و در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۱۲، ۲۱٫۷۵ درصد افزایش داشته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.