افزودن صدای مصنوعی به اتومبیلهای هیبریدی/ نگرانی از افزایش تصادفات

۰۱م آذر ،

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش محبوبیت اتومبیلهای هیبریدی و الکتریکی به دلایل مختلف از جمله صرفه جویی در سوخت، نگرانی بر سر افزایش حوادث جاده ای این اتومبیلهای خاموش و ساکت افزایش یافته است.

درحال حاضر بیم آن می رود که عابران پیاده و دوچرخه سواران صدای نزدیک شدن این اتومبیلها را تشخیص ندهند و با افزایش این نوع اتومبیلها تعداد حوادث جاده ای افزایش یابد.

تحقیقاتی که سال قبل انجام شده نشان می دهد که وقتی تعداد کلی اتومبیلها در جاده مدنظر قرار می گیرد، احتمال تصادف عابران پیاده با یک اتومبیل الکتریکی بیشتر از یک اتومبیل عادی است.

نگرانی نسبت به این ” قاتلان خاموش” اکنون به قدری افزایش یافته که از اتومبیل سازان خواسته شده است که یک صدای مصنوعی در هر اتومبیل الکتریکی و هیبرید تازه نصب کنند تا از حوادث و تصادفات آینده جلوگیری شود.

کمیسیون اقتصاد سازمان ملل برای اروپا اخیرا استانداردهای بین المللی را تصویب کرده که انتظار می رود تا سال آینده به قوانین لازم الاجرا تبدیل شوند.

رئیس گروه کاری این پروژه اظهار داشته است که ساخت دستگاه های صوتی اخطاردهنده برای اتومبیلهای الکتریکی و هیبریدی الکتریکی که سهم بازار آنها در کشورهای بسیاری به سرعت رشد می کند به یک مولفه مهم برای ارتقای امنیت این اتومبیلها تبدیل می گردد.

گفته شده است که براساس یکی از این قوانین که به زودی لازم الاجرا می گردد، قرار است یک رویکرد متحد در این صنعت شکل بگیرد که این امر برای موثر واقع شدن و پذیرش این محصولات کلیدی است.

برای مثال درحال حاضر در بریتانیا حدود ۲ هزار و ۳۵۳ خودرو الکتریکی و ۱۲۸ هزار و ۱۶۵ اتومبیل هیبریدی وجود دارد.

هنوز مشخص نشده است که به سازندگان اتومبیلها گفته شده است چه نوع صدایی به این اتومبیلها بیافزایند اگرچه درحال حاضر آزمایشهایی در حال انجام است.

این تصمیم مورد استقبال گروه های حفظ امنیت جاده ها قرار گرفته است.

کوین کلینتون از انجمن سلطنتی پیشگری از حوادث در بریتانیا اظهار داشت: عابران پیاده و دوچرخه سوالها باید بتوانند صدای عبور و مرور اتومبیلها و نزدیک شدن آنها را برای حفظ امنیت خود ارتقا دهند.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.