افزوده شدن صد هزار شغل iبه صنعت آی‌تی

یکشنبه ۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است همکاران سیستم- بنیاد تک امریکا (TechAmerica) که در زمینه وضعیت شغلی صنعت آی تی گزارش تفسیری‌هایی ارائه می‌کند، در آخرین گزارش تفسیری خود اعلام نموده است در نیمه اول سال ۲۰۱۲ صدهزار فرصت شغلی تازه iبه این صنعت افزوده شده است.

بنیاد تک امریکا اعلام نموده صنعت آی تی در نیمه اول سال جاری میلادی توانسته فرصت‌های شغلی خود را ۱.۷ درصد افزایش دهد. بر اساس این گزارش تفسیری این صنعت برای متخصصان آی تی حدود صد هزار شغل تازه ایجاد نموده است.
این بنیاد که در واقع یک انجمن تجاری متشکل از فعالان صنایع آی تی است در گزارش تفسیری خود آمار و ارقامی را نیز درباره وضعیت شغلی دنیای آی تی در ۱۶ ماه گذشته منتشر نموده است.

بر اساس این آمار و ارقام، مشاغل آی تی در این مدت از ۵.۸ میلیون iبه ۶ میلیون فزایش یافته که این میزان معادل ۳.۳ درصد رشد است.

در گزارش تفسیری این بنیاد نقش چهار بخش صنعت آی تی در ایجاد مشاغل تازه مورد بررسی قرار گرفته است. براساس این گزارش تفسیری، بخش خدمات نرم افزاری این صنعت در سال جاری میلادی ۵۰.۸۰۰ شغل تازه ایجاد نموده است.

بخش ساخت فناوری نیز در این مدت ۹۲۰۰ شغل ایجاد نموده است. سهم بخش خدمات فناوری و مهندسی آی تی نیز ۴۹.۹۰۰ شغل و بخش خدمات ارتباطی نیز ۱۰.۷۰۰ شغل ایجاد نموده است.

در این گزارش تفسیری تصریح شده که مشاغل ایجاد شده در بخش خدمات ارتباطی در مقایسه با ماه‌های پیش روند نزولی تری iبه خود گرفته و کاهش یافته است.

با این همه ماتیو کازمیرزاک، معاون ارشد بنیاد تک امریکا معتقد است افزایش مشاغل در سه بخش از صنعت آی تی حکایت از یک رشد متوسط ولی پایدار دارد. وی نسبت iبه آینده وضعیت شغلی صنعت آی تی اظهار امیدواری نموده است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.