افسانه‌های مسابقات فراری

نقدی بر بازی Test Drive: Ferrari Racing Legends

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/3-5-1391/IMAGE634787299784287208.jpg

/Images/News/Larg_Pic/3-5-1391/IMAGE634787300071795713.jpg

/Images/News/Larg_Pic/3-5-1391/IMAGE634787300255564036.jpg

/Images/News/Larg_Pic/3-5-1391/IMAGE634787300494244455.jpg

/Images/News/Larg_Pic/3-5-1391/IMAGE634787300654924737.jpg

/Images/News/Larg_Pic/3-5-1391/IMAGE634787302118831308.jpeg

/Images/News/Larg_Pic/3-5-1391/IMAGE634787302360163732.jpg

مسلم پاک‌گهر: این بازی که اولین بار در سال ۱۹۸۷ و توسط کمپانی Accolade و استودیوی بازیسازی Distinctive Software روانه بازار شد تا به امروز تغییرات زیادی را در ساختار بازی و البته ناشر و استودیوی بازیسازی‌اش به خود دیده است. سه تغییر در ناشران بازی و البته شش تغییر هم در استودیوی بازیسازی رکوردی است که بازی Test Drive در طول یازده نسخه از خود به جای گذاشته است. اما کمپانی آتاری که از سال ۲۰۰۲ انتشار این بازی را برعهده داشته اینبار با افسانه‌های فراری (Ferrari Legends) از سری بازی‌های Test Drive دست به خلق بازی زده که تمام عاشقان ماشین‌های فراری را سر ذوق می‌آورد. افسانه‌های فراری که در تاریخ ۳ جولای ۲۰۱۲ به بازار آمد توسط استودیویی ساخته شد که تا به حال دو نسخه از عنوان معروف Need for Speed را در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ ساخته است. .Slightly Mad Studios نام استودیوی بازیسازی جدید عنوان Test Drive است که به ظاهر توانایی زیادی در ساخت بازی‌هایی با سبک مسابقه ماشین داشته و تقریبا کارنامه خوبی از خود در این ورزش مهیج به جای گذاشته است. اما اینکه استودیوی Slightly Mad Studios همانند بازی Need for Speed در این بازی هم می‌تواند موفق باشد و اینکه آیا واقعا توانسته افسانه‌ای در حد نام «فراری» خلق کند یا خیر؛ موضوعی است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

 

گرافیک: در این بازی استودیوی Slightly Mad با جمع‌آوری ۵۱ ماشین فراری یک کلیکسیون کامل از ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت را برای گیمرها فراهم کرده است. از مدل اسپورت ۱۲۵s سال ۱۹۴۷ گرفته تا مدل۱۵۰ Italia ساخت ۲۰۱۱ همه در این بازی دیده می‌شوند. استودیوی سازنده با طراحی این کلکسیون حیرت‌انگیز و پرداختن به جزییات و رنگ‌ها و نورپردازی ماشین ها، یک تجربه نسبتا واقعی را برای گیمرها خلق کرده است. برای رانندگی سه زاویه دید در اختیارتان قرار می گیرد که البته اگر دوربین پشت سر را هم حساب کنیم تعداد این دوربین‌ها به عدد چهار می‌رسد و به طور حتم این تعداد دوربین برای یک بازی با موضوع «مسابقات ماشین‌» کافی به نظر می‌رسد. زاویه‌های مختلف این دوربین شما را در حالت اول شخص (دو دوربین) و سوم شخص (یک دوربین) قرار می‌دهد و می‌توانید با انتخاب هر کدام از این زاویه‌ها در طول بازی رانندگی را با یک فراری تجربه کنید. البته پیشنهاد می‌شود دوربین را بر روی حالت اول شخص بگذارید چرا که در این حالت می‌توانید سرعت ماشین و هیجان آن را بیش از پیش لمس کنید. از این‌ها که بگذریم به طراحی پیست‌های مسابقه می‌رسیم؛ وجود ۳۹ پیست مختلف در بازی نشان از تنوع بالای مسیرهای Ferrari Legends دارد که با طراحی زیبا و جزییات مناسب آدرنالین خون را بالا و بالاتر می‌برد. جزییات به کار رفته در کنار پیست مثل مانع و محافظ پیست، تماشاچیان، درخت‌ها با رنگ‌پردازی و نورپردازی به خوبی انجام گرفته است. اما متاسفانه در بخش صداگذاری استودیوی Slightly Mad چندان نتوانسته موفق عمل کند. از صدای موتور ماشین‌ها گرفته تا صدای گزارشگر آن‌طور که انتظار می‌رفت طبیعی و واقعی نیست.

 

گیم‌پلی: در همین ابتدا باید توجه داشته باشید که این یک بازی شبیه‌سازی شده است و نه یک Arcade. برای همین هدایت و کنترل اتومبیل در ابتدا ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد پس صبور باشید و برای اهلی کردن این قول ماشین‌های مسابقه‌ای، تلاشتان را بیشتر و باز هم بیشتر کنید. سرعت عمل و زمان‌بندی مناسب در این بازی حرف اول را می‌زند پس دقتتان را بالا ببرید و حواستان به این نکته باشد که با یک اشتباه کوچک، از دور مسابقات خارج می‌شوید. اما نحوه ورود به بازی به این شکل است که در ابتدا می‌بایست وارد مسابقات انتخابی شوید که متاسفانه هیچ راهی جز این برای شرکت در مسابقات و رانندگی با مدل‌های دوست‌داشتنی فراری نخواهید داشت. اگرچه این بازی از اتومبیل‌های فراری اشباء شده ولی به دلیل وجود مسابقات انتخابی سخت، رانندگی با برخی از ماشین‌های پرطرفدار و دوست‌داشتنی بیشتر به یک رویا شبیه است. این مسابقات به سه بخش طلایی، نقره و مدرن تقسیم می‌شوند که هر بخش بین ۵۳ تا ۱۰۰ مسابقه را درون خود جای داده است. مشکل دقیقا اینجاست که تا هر مرحله با موفقیت به پایان نرسد شما به مسابقه بعدی نمی‌توانید قدم بگذارید. این موضوع ممکن است ساعت‌ها وقت شما را بگیرد که با توجه به تکراری بودن مرحله از لذت بردن به انجام وظیفه تبدیل می‌شود.

 

نتیجه‌گیری: بازی Test Drive: Ferrari Racing Legends اگرچه با کلکسیونی از ماشین‌های کلاسیک و اسپرت «فراری» فضای دوست‌داشتنی را برای شما ترسیم می‌کند ولی به دلیل کج‌سلیقگی در طراحی مسابقات و این‌که تا از مرحله‌ای عبور نکنی نمی‌توانی با ماشین دیگری مسابقه بدهی بعضا به شدت خسته‌کننده می‌شود و در مقاطعی حتی حرفه‌ای‌ترین راننده‌ها را هم از پای درمی‌آورد.

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.