افسردگی،سرماخوردگی بیماری های روانپزشکی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

روانپزشکان افسردگی را سرماخوردگی بیماری های روانپزشکی نامیده اند که هرکدام از ما در طول عمر حداقل یک بار دچار این بیماری می شویم.

به گزارش تفسیری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛‌ کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: کم شدن علاقه iبه کارهای معمول زندگی، احساس خستگی، بی‌قراری، عدم تمرکز، فاصله گرفتن از دوستان، خانواده و اقوام، کمخوری و یا مصرف بیش از حد غذا، گوشه گیری، ناامیدی و تغییر عادات‌ خواب، برجسته ترین علائم ابتلا iبه افسردگی می باشند.

احساسات اشخاص افسرده را مورد توجه قرار دهیم

فریدون پیرایش با اشاره iبه امکان درمان بیماری افسردگی، اظهار نمود: بهترین نوع برخورد با اشخاص افسرده، مورد توجه قرار دادن آن‌ها از نظر احساسات و تلاش برای عدم رنجش و آزار آنان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روش شناخت “رفتاردرمانی”، از روش‌های بسیار موثر برای درمان این اشخاص محسوب شده که iبه تغییر نگاه و نگرش فرد افسرده iبه زندگی و اطرافش منجر می گردد.

کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح نمود: تجویز دارو راه دیگری برای درمان بیماری افسردگی بوده و لازم است تنها با تجویز پزشک از این روش درمانی استفاده نمود.

خانواده ها اشخاص افسرده را تنها نگذارند

پیرایش نقش خانواده را در درمان اختلالات افسردگی و اضطراب مهم برشمرد و عنوان نمود: مبحثی iبه نام “خانواده‌درمانی” iبه این نقش عمده در درمان بیماری های روانی اختصاص یافته و در بسیاری موارد مشاوره با سایر اعضای خانواده در رابطه با برخورد صحیح با فرد افسرده ضرورت می یابد.

وی با بیان اینکه شعار سال ۲۰۱۲ سازمان iبهداشت جهانی ” افسردگی بحران جهانی ” است، گفت: خودکشی، اعتیاد، اعتماد iبه نفس پایین و نتایج حاصل از آن، افت تحصیلی و در مجموع اختلال در عملکردهای مختلف شغلی، خانوادگی و اجتماعی که iبه طور مستقیم و غیرمستقیم هزینه های هنگفتی را iبه جامعه تحمیل می نماید، در ردیف مشکلات ناشی از افسردگی قرار می گیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.