افسردگی دوران بارداری و مشکلات روانی آینده

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سلامت > بیماری– نتیجه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بیش از یک سوم زنانی که در دوران بارداری افسرده شده iبه خودکشی فکر می‌کنند و این افسردگی عاملی برای تهدید سلامت روانی آنها در آینده می‌شود

به گزارش تفسیری مهر، در نظرسنجی صورت گرفته از ۲۶۰ مادری که iبه افسردگی دوران بارداری مبتلا شده بودند نشان می‌دهد که این افراد در مقایسه با افرادی که پس از بارداری دچار افسردگی می‌شوند در معرض خطرات روانی بسیار بزرگ‌تری قرار دارند.

از میان زنانی که در دوران بارداری خود iبه افسردگی مبتلا می‌شوند تنها ۲۲ درصد از متخصصان کمک می‌گیرند. درحالی که کارشناسان اظهار می‌دارند که این گونه افراد iبه حمایت و پشتیبانی شدید نیاز دارند.

وزارت iبهداشت بریتانیا اعلام کرده که قرار است تسهیلات مالی برای iبهبود وضعیت مادران و کودکان اختصاص دهد بخشی از برنامه‌های این وزارتخانه ویدئوهایی است که در آن می‌توان اولیه نشانه‌های ظهور افسردگی دوران بارداری را شناخت.

افسردگی دوران بارداری درمیان شرایطی است که کمتر شناخته شده بوده و مردم نسبت iبه افسردگی پس از بارداری بیشتر درباره آن صحبت می‌کنند.

این نظرسنجی کوچک نشان می‌دهد که افرادی که از افسردگی در دوران بارداری رنج می‌برند بیشتر از افرادی که پس از بارداری دچار افسردگی قرار می‌گیرد در معرض مشکلات سلامتی روانی قرار می‌گیرند.

براساس این نظر سنجی ۸۰ درصد زنان دچار افسردگی بارداری پس از بارداری نیز همچنان افسرده می باشند.

حدود ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق در بارداری اول دچار افسردگی بودند و حدود ۶۶ درصد از آنها در بارداری دوم نیز دچار افسردگی شدند.

نیمی از این افراد اظهار داشتند که این بیماری سبب شده که رابطه آنها با کودک‌شان تحت تأثیر قرار گیرد و ۳۸ درصد هم اظهار داشتند که آنها برای برقراری ارتباط با کودک خود دچار مشکل بودند.

کتی وارویک مدیر عامل کالج رویال مامایی اظهار داشت که این تحقیق نشان دهنده نیاز مبرم برای شناسایی و کمک iبه زنانی است که از افسردگی دوران بارداری و پس از آن رنج می‌برند.

وی افزود: اگر بتوانیم این افراد را شناسایی کنیم می‌توانیم از ایجاد مشکلات جدی‌تر روانی برای آنها جلوگیری کنیم.

سالی راسل یکی از نویسندگان این تحقیق اظهار داشت که افسردگی و اضطراب می تواند زندگی را برای والدینی که iبه تازگی مالک فرزند شده‌اند دشوار کند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.