افشاء هویت ۴۰۰۰ مقام بانکی آمریکا

۱۹ام بهمن ،

اقدام تازه گروه نفوذگران ناشناس:
 
فاوانیوز: گروه نفوذگران ناشناس (Anonymous) فعالیت های خود را مجدداً افزایش داده و در یک اقدام تازه، مشخصات شخصی بیش از ۴ هزار کارمند و مدیر موسسات مالی و بانکهای مختلف را در آمریکا منتشر کردند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از افتانا؛ این مشخصات شامل کارکنان و مدیران بانک ها و موسسات مالی مختلف در پست های گوناگون می گردد. اطلاعات انتشار یافته حاوی جزئی ترین مشخصات شخصی این اشخاص می گردد. از جمله شماره تلفن منزل و همراه این اشخاص انتشار یافته و خبرنگاران با تماس با بعضی از این شماره ها، واقعی و به روز بودن اطلاعات افشاء شده را تایید کرده اند.

جمع آوری عادی و قانونی اطلاعات شخصی دربارهٔ این تعداد اشخاص که در موسسات مالی و بانک های مختلف مشغول به کار می باشند، کار دشواری خواهد بود و اینکه گروه نفوذگران ناشناس از چه منبع و محلی توانسته اند این اطلاعات را به دست آورند، سئوال بزرگی است که برای مقامات امنیتی مطرح شده.

به ادعای گروه نفوذگران ناشناس، آنها توانسته اند با نفوذ به بخش هایی از خزانه داری کل آمریکا به این مجموعه از اطلاعات دسترسی پیدا کنند. گرچه خزانه داری کل آمریکا در این مورد سکوت کرده است ولی بسیاری از کارشناسان امنیتی احتمال نفوذ اعضای این گروه نفوذگر به خزانه داری آمریکا را کم می دانند.

تصور می گردد که این اطلاعات از یک موسسه یا انجمن که کارکنان و مدیران بانک ها عضو آن می باشند، به سرقت رفته باشد. تنوع بانک ها و موسسات مالی مختلف که در اطلاعات افشاء شده به چشم می خورد، یکی از دلایل قوت گرفتن این فرضیه است.

این اقدام تازه گروه نفوذگران ناشناس بخشی از پروژه ای است که با نام OpLastResort پس از خودکشی Aaron Swartz – یکی از پیشگامان دنیای اینترنت و مخترع بعضی از فناوری های امروز IT – در اعتراض به فشارهای وارد شده به وی از سوی دادستانی آمریکا، به اجرا گذاشته شده است.

Aaron Swartz یکی از مدافعان آزادی اطلاعات بود و مدتها به خاطر سرقت و افشاء هزاران مقاله علمی از دانشگاه MIT آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و با ۳۵ سال زندان و یک میلیون دلار جریمه روبرو بود.

مدتی قبل نیز گروه نفوذگران ناشناس در ادامه این اعتراض خود، به پایگاه اینترنتی یکی از واحدهای سازمان زندان های آمریکا حمله کرده و آن را از کار انداخته بود. این اقدام سبب گردید تا یکی از نمایندگان مجلس آمریکا و رئیس یکی از کمیته های تخصصی کنگره آمریکا، خواستار تحقیق دربارهٔ نحوه عملکرد دادستانی در مورد پرونده Aaron Swartz شود.

منبع: شرکت شبکه گستر
 

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.