افشارزاده: ارز مبادله‌ای هم به ما فشار می‌آورد/ ولاسکو اواخر اسفند می‌آید

۱۹م آذر ،

4-708.jpg

دبیرکل کمیته ملی المپیک از قطعی بودن امضای قرارداد با خولیو ولاسکو و اشمیت خبر داد.

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت ولاسکو در مراسم قرعه‌کشی لیگ جهانی به سبب توافق نکردن برای ادامه همکاری او با تیم ملی والیبال بوده است؟ اظهار کرد: ولاسکو قطعا به ایران برمی‌گردد و نگرانی بابت ادامه همکاری با او وجود ندارد. حیف است که او را از دست بدهیم چرا که نتایج بسیار خوبی اخیرا در والیبال گرفته‌ایم. او قرار است اواخر اسفند به ایران برگردد.

وی همچنین در رابطه با چگونگی امضای قرارداد با اشمیت مربی احسان حدادی یادآور شد: ما از اشمیت دعوت کردیم که برای امضای قرارداد به ایران بیاید. در حال حاضر منتظر هستیم تا قراردادش را برای ما ارسال کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که با توجه به قرار گرفتن حقوق مربیان خارجی در لیست ۱۹ گانه بانک مرکزی برای دریافت ارز مبادله‌ای آیا مشکلات برای همکاری با این دسته از مربیان به پایان رسیده است؟ خاطرنشان کرد: طبق این لیست به ورزش دلار ۲۵۰۰ تومانی اختصاص پیدا می‌کند. پیش از این دلار ۱۲۲۶ تومانی در اختیار ما قرار می‌گرفت. دو برابر شدن نرخ دلار سبب می‌شود که به کمیته المپیک فشار وارد شود چرا که ما پیش‌بینی پرداخت دلار ۱۲۲۶ تومانی به مربیان خارجی را داشتیم.

وی ادامه داد: یک سری از فدراسیون‌ها برای حفظ مربیان‌شان بودجه کافی دارند بر همین اساس هم ۱۵ – ۱۶ مربی خارجی را نگه داشتیم. با یک دسته از مربیان هم که قراردادشان پایان یافته بود، قطع همکاری کردیم. در سال آینده هم اگر خدا بخواهد بنا داریم قراردادهای کوتاه مدت با مربیان سرشناس و کارآمدتر امضا کنیم.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا مربی سرشناس حاضر می گردد که برای کوتاه مدت هدایت تیم‌های ایرانی را بپذیرد؟ به ایسنا گفت: ما معمولا با مربیان قرارداد ۶ ماه تا یک سال می‌بندیم و چنانچه از عملکردشان رضایت داشته باشیم آن‌ها را حفظ می‌کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک دربارهٔ وضع مالی این کمیته و مشکلاتی که اخیرا به وجود آمده تصریح کرد: از بودجه ویژه المپیک ۱۲ میلیارد و از بودجه جاری ۵ میلیارد تومان از خزانه کشور طلب داریم. ما فعلا پولی نداریم که بخواهیم ارز بخریم و به مربیان خارجی پرداخت کنیم به همین سبب هم تعداد مربیان خارجی را کاهش دادیم. ما با چنگ و دندان بعضی از مربیان خارجی را حفظ کردیم.

وی در رابطه با چگونگی ادامه فعالیت کاستا سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان و اینکه آیا با توجه به قرارداد ۸۵ هزار دلاری‌اش به فعالیت در راس تیم ملی ادامه خواهد داد؟ اظهار کرد: ما اینقدر بودجه نداریم که به این مربی بدهیم. فعلا در حال بررسی هستیم و بنا داریم که تعداد مربیان را کاهش دهیم. باید با کفاشیان جلسه‌ای بگذاریم و ببینیم که آیا بودجه فوتبال جوابگوی این مربیان هست یا نه؟ فعلا دو نفر از تعداد مربیان فوتبال و فوتسال کاهش دادیم و دو نفر دیگر مانده‌اند.

افشارزاده در پایان در واکنش به نامه اخیر فدراسیون جهانی تیروکمان مبنی بر اینکه این رشته تعلیق است تا وقتی که مجمع انتخابات به ریاست کریم صفایی برگزار شود، به ایسنا گفت: چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده است. البته قبلا کمیته پاسخ نامه‌های فدراسیون جهانی تیروکمان را داده اما خبری از آمدن این نامه ندارم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.