افشار: بقای کشور در گرو حفظ سرمایه اجتماعی و انسانی است

Multimedia_pics_1386_6_Politic_63.jpg

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی افشار با تأکید بر رویکرد هیأت مرکزی نظارت مبنی بر هماهنگی و انسجام بین مرکز و استانها گفت: دستورالعمل وحدت رویه به عنوان مبنا برای هماهنگی بین سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی تهیه شده است.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، علیرضا افشار در دومین نشست فصلی کارشناسان مسئول سازمان‌های مردم نهاد استانداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید با دلسوزی حضور افراد برای تأسیس سمن جدید را به عنوان فرصت تلقی کنند و اگر این سمن‌ها در سطح استانی و شهرستانی فعالیت می کنند نسبت به اصلاح اشکالات و فرآیند ثبت به عنوان خدمتی ارزنده و الهی همکاری کنند.

وی گفت: دوام و بقای کشور در گرو حفظ سرمایه اجتماعی و انسانی به عنوان مهمترین سرمایه کشور است.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۷ هزار مؤسسه مردم نهاد در مقایسه با آمار میلیونی بعضی کشورها با جمعیت مشابه ایران و اثر بخشی مشارکت‌های سازمان یافته نسبت به مشارکت‌های فردی گفت: در قالب توسعه سازمانهای مردم نهاد مشارکت مردم از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

دبیر شورای اجتماعی کشور افزود: با توجه به اینکه مشارکت جویی یکی از عوامل مؤثر در ارتقاء نشاط اجتماعی است

می‌بایست زمینه توسعه آن در بین مردم فراهم شود. هرچند شرکت در راهیمایی‌ها، انتخابات و عضویت آنها در بسیج، هیأت‌های مذهبی و سایر تشکل‌های دینی از مصادیق مشارکت جویی مردم است.

وی با تأکید بر برپایی نمایشگاه‌ها و همایش‌های سازمان‌های مردم نهاد در اغلب استان‌ها گفت: با ایجاد تعامل بین سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی بخش آموزش و توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد توسعه می‌یابد.

افشار تأکید کرد: می‌بایست فرهنگ استفاده از کم هزینه‌ترین روش و فعالیت در حوزه‌های خیریه نهادینه شود.

رئیس شورای مرکزی نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد کشور گفت: برگزاری جلسات تخصصی با مؤسسات دارای زمینه‌های مشارکت نظیر امور بهداشتی، فرهنگی، خیریه و انجمن‌های دولتی و … موجب ایده پردازی در بین سازمان‌های مردم نهاد می‌شود و سازمانها از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار خواهند شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: زمینه اجرایی شدن قانون وحدت رویه در بین سازمان‌های مردم نهاد توانمند سازی است و در این زمینه این سازمان‌ها می‌توانند تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

در پایان این مراسم علیرضا افشار با اهدا لوح به مدیران کل اجتماعی و فرهنگی و کارشناسان مسئول برتر سازمانهای مردم نهاد استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مازندران و یزد به جهت برگزاری همایش‌های منظم، ارسال گزارش‌های تخصصی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش برای سازمان‌های مردم نهاد تقدیر کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.