افشای برخی ویژگی های آی پد مینی

حال که گوشی آیفون ۵ به بازار عرضه شده است، طرفداران محصولات اپل دغدغه و دلیل دیگری برای پیگیری خبرهای این شرکت دارند، آن هم رایانه لوحی” آی پد مینی” است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اخباری این روزها منتشر شده که حاکی از ساخت رایانه لوحی ۷ اینچی اپل است. «آی پد مینی» شباهت زیادی به آی پد اصلی دارد که آب رفته است! به نظر می رسد این رایانه لوحی تازه در  اندازه ۷٫۸۵ اینچ تولید شود.

به گزارش zoomit، واقعیت آن است که سیستم عامل iOS انعطاف پذیری خوبی دارد و می توان آن را به سادگی در صفحه نمایش کوچک تر ۷٫۸۵ اینچی به خوبی اجرا کرد. تصاویر منتشرشده حاکی ازشباهت زیاداین رایانه لوحی به کیندل فایر HD و Nexus 7 گوگل است.

بدنه پشت این رایانه لوحی از جنس آلومینیم سیاه رنگ و شبیه آیفون ۵ است.مانند آی پد فعلی، در این آی پد نیز جک استریو هدفون قرار گرفته است. یک پوشش پلاستیکی نیز برای آنتن Wi-Fi وجود دارد.

به احتمال زیاد “آی پد مینی” شباهت زیادی به آی پد ۲ داشته باشد. این بدان معنی است که اپل از پردازنده ۳۲ نانومتری A5 و حافظه موقت (RAM) با ظرفیت ۵۱۲ مگابایت استفاده می کند. تنها خصوصیت داخلی این رایانه لوحی که شباهتی به آی پد ۲ ندارد، پورت کانکتور آن است که کوچک تر است و دیگر ۳۰ پین نخواهد بود.

 از سوی دیگر در تمام  عکس های لو رفته پشت این رایانه لوحی یک دوربین قرار دارد. امکان کوچک کردن آی پد ۲ پس از استفاده این شرکت از پردازنده A5 ممکن شده است. اپل برای کوچک کردن ابعاد پردازنده A5 سرمایه گذاری کرده است که نتیجه آن در رایانه لوحی آی پد ۲ و حالا آیپاد تاچ استفاده می شود و قرار است که به زودی در رایانه لوحی مینی آن ها نیز به کار گرفته شود.

در حال حاضر شایعاتی که به گوش می رسد، حاکی از آن است که این رایانه لوحی در تاریخ دهم اکتبر عرضه خواهد شد. شاید هم ۱۷ اکتبر. در این رابطه ایسنا نیز گزارش داد که تولید انبوه رایانه لوحی” آی پد مینی “شرکت اپل در آسیا آغاز شده است.

گفته شده است که صفحه نمایش “آی پد مینی “توسط شرکت های ال جی کره جنوبی و AU Optronics تایوان تولید می شود.هنوز شرکت اپل در این باره اظهارنظر رسمی نکرده و تمام اطلاعات در باره محصول جدید این شرکت از طریق منابع غیر رسمی کسب شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.