افشاگری مجلس از آمار متخلفان تولید محصولات غذایی آلوده

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از گسترش آلودگی محصولات غذایی تولید کشور خبر داد و گفت: در بررسی‌های اخیر این کمیسیون، متوجه شدیم بعضی محصولات غذایی تولید داخل دارای آلودگی می باشند و بدون‌شک در آینده‌ نزدیک آمار دقیقی از متخلفان را افشا می‌کنیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ملت ؛ محمد حسین قربانی با بیان اینکه بعضی محصولات غذایی تولید داخل نیز از آلودگی برخوردارند، افزود: متاسفانه ضعف در عملکرد دستگاه‌های نظارتی اعم از صدور پروانه تولید، نظارت و بهره‌وری، سبب شده مشکلات بسیاری از لحاظ آلودگی در بعضی محصولات داخلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: چندی پیش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تیم ویژه‌ای تشکیل داد تا بحث استانداردسازی محصولات غذایی را پیگیری کند که متاسفانه در این بررسی‌ها متوجه شدیم بسیاری از محصولات تولید داخل از آلودگی برخوردار است.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد با متخلفان، تصریح کرد: با توجه به چالشهای بسیاری که در خصوص آلودگی محصولات داخلی وجود دارد از تولید کنندگان و توزیع کنندگان این محصولات می‌خواهیم تا نسبت به گسترش این مواد در سطح کشور توضیح دهند.

قربانی در مورد آلودگی محصولات وارداتی نیز، یادآور شد: درصدی از این محصولات وارداتی به ظاهر از موسسه‌ای تحت عنوان “حلال” مجوز گرفتند و به این ترتیب وارد کشور شدند. به طور حتم ماهیت این تشکیلات جایگاه قانونی ندارد به گونه‌ای که هیچ‌گونه آزمایشاتی بر روی این محصولات انجام نشده است.

وی،‌ تاکید کرد: محصولات آلوده  تنها بر اساس رویکرد بسیاری از صاحبان ثروت و قدرت وارد کشور شده است زیرا این اشخاص تنها به دنبال سود سرشار می باشند و به منافع خود می‌اندیشند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به طور حتم در آینده‌ای نزدیک آمار دقیقی از متخلفان را از طریق مطبوعات افشا خواهیم کرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.