افشاگر آمریکایی: بیشتر افشاگری می‌کنم

۲۸خردادماه،

ادوارد اسنودن مسئول اصلی افشای برنامه های جاسوسی دولت آمریکا در اینترنت تهدید کرد جزییات بیشتری از جاسوسی های دولت آمریکا از اطلاعات شخصی شهروندان در اینترنت را افشا می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، اسنودن، روز دوشنبه ضمن رد اتهام جاسوسی که برضد وی مطرح شده است، قول داد افشاگریهای تازهی دربارهٔ « دسترسی آزاد» سرویسهای امنیتی آمریکا به اطلاعات شخصی در شبکه اینترنت انجام دهد.

اسنودن بیست و نه ساله که از بیستم ماه مه به هنگ کنگ فرار کرده است، تاکید کرد بر خلاف ادعاهای انتشار یافته، وی به هیچ وجه برای چین جاسوسی نمی کند.

وی تصریح کرد:« این اتهام، حمله ای است که از قبل برایم قابل پیش بینی بود و من پیش از افشاگری، چنین وضعیتی را پیش بینی کرده بودم. »

اسنودن که در قبل مشاور آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است، این مطالب را در گفتگوی مستقیم با کاربران اینترنتی در پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد.

اسنودن تاکید کرد:« اگر من جاسوس چین هستم پس چرا به طور مستقیم به پکن فرار نکردم؟»

دیک چنی، معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه ای که روز یکشنبه در شبکه فاکس نیوز پخش شد، تاکید کرد فرار اسنودن به چین تردیدهایی جدی در وی ایجاد کرده است. اما دولت چین نیز ادعاهای مطرح شده را مبنی بر جاسوسی اسنودن برای پکن، به شدت رد کرده است.

اسنودن روز دوشنبه تاکید کرد:« دولت آمریکا به هیچ وجه نمی تواند با زندانی کردن یا کشتن من این ماجرا را خاموش کند. حقیقت به راه افتاده است و نمی توان آن را از حرکت بازداشت.»


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.