افشای اسناد و بیمه‌نامه‌های مترو در مقابل سیل/عکس

قلی‌ها با تاکید بر این موضوع که حداکثر فرصت را به بیمه ایران داده ایم تا پرداخت خسارت در یک چرخه کارشناسی بررسی و اقدام شود گفت: مسئولان بیمه ایران نیز در این مدت بارها قول دادند که خسارت ناشی از آبگرفتگی را جبران کنند اما تا این لحظه این امر صورت نگرفته است.

فارس: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اسناد و بیمه نامه‌های متروی در مقابل با سیل،‌زلزله، طغیان آب، رانش زمین یا سنگ، نشست زمین و … را در ۱۳ صفحه منتشر کرد.

علی محمد قلی‌ها با اشاره به قرارداد شرکت بهره‌برداری مترو با بیمه ایران گفت:‌شرکت بیمه باید خسارت حاصل از آب‌گرفتگی مترو را سریعاً پرداخت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل فشارهای گروه‌های خاص از مجموعه دولت به بیمه این خسارت تا کنون پرداخت نشده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اضافه کرد: از بیست و هفتم فروردین تا امروز سعی کرده ایم با بیمه تعامل کنیم با توجه به اینکه فشارهایی از سوی مسئولان ارشد دولتی بر روی بیمه ایران بود.

وی تصریح کرد: این فشارها به گونه ای است که ممکن است مدیران آنها (حتی مدیرعامل) برکنار شود.

قلی‌ها با تاکید بر این موضوع که حداکثر فرصت را به بیمه ایران داده ایم تا پرداخت خسارت در یک چرخه کارشناسی بررسی و اقدام شود گفت: مسئولان بیمه ایران نیز در این مدت بارها قول دادند که خسارت ناشی از آبگرفتگی را جبران کنند اما تا این لحظه این امر صورت نگرفته است.
 
به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نه تنها شرکت بیمه خسارت را نپرداخته بلکه زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که قسمتی از مترو در برابر آبگرفتگی بیمه نبوده است و مجبور شدیم( برای اینکه ثابت کنیم این ادعا که اشتباه است) اسنادی را افشا کنیم.

قلی‌ها در ادامه گفت:‌همانطور که در اسناد موجود است، قرارداد بیمه نامه شکست ماشین‌آلات که بخش عمده‌ای از خسارت وارده به تجهیزات در قالب این بیمه نامه می‌گنجد با شرکت بیمه ایران منعقد شده است.

وی یادآور شد:‌ جالب است که برخی مسئولان دولتی اعلام کردند که این بیمه شامل سیل و آبگرفتگی نمی‌شود به این افراد توصیه می‌کنیم صرفا قسمت  استثناها را نخوانند همانطور که ملاحظه می‌کنید در صفحه ۹ کلوز ۳۱۱ در این الحاقیه سیل،‌زلزله، طغیان آب، رانش زمین یا سنگ، نشست زمین و … به قرارداد بیمه اضافه شده و بابت آن تعهد پرداخت وجه اضافه کرده‌ایم.

قلی‌ها خاطرنشان کرد: همانطور که ملاحظه می‌کنید این الحاقیه به تایید شرکت بیمه رسیده است از طرفی عده ای اعلام کرده اند که شرکت بهره برداری مترو مبلغی بابت این قرارداد به شرکت بیمه پرداخت نکرده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد:‌از تاریخ سی ام بهمن ۹۱ جمعا مبلغ یک میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۶۲۴ تومان در قالب ۶ فقره چک به شرکت بیمه پرداخت شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که آخرین پرداختی به شرکت بیمه ایران تا قبل از وقوع حادثه تاریخ ۹۱/۱/۲۶ (یک روز قبل از حادثه) به مبلغ ۸۰ میلیون تومان بوده است گفت:‌ بعضی ها سعی کردند که این گونه القا کنند چک در تاریخ ۹۱/۱/۲۶ بعد از حادثه پرداخت شده ولی به تاریخ قبل صادر شده است.

قلی‌ها ادامه داد: در همین راستا مدیر بیمه‌های مهندسی و مسئولیت بیمه ایران در نامه ای خطاب به مدیر حسابرسی ان شرکت درخواست بررسی آن موضوع را صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه مدیرحسابرسی نیز برای بررسی این موضوع بدون هماهنگی با شرکت بهره برداری مترو اقدام به انتخاب کارشناس رسمی دادگستری برای بررسی این موضوع کرد، گفت:‌علی رغم اینکه این کارشناس رسمی به صورت یک طرفه و از طرف بیمه ایران انتخاب شد لکن شرکت مترو به جهت تعامل و همکاری تمامی اسناد مالی و سیستم کامپیوتر نرم‌افزار مالی خود را در اختیار این کارشناس رسمی قرار داد تا بررسی‌های لازم انجام گیرد.

قلی‌ها تصریح کرد:‌نظریه کارشناسی رسمی پس از بررسی‌ها در مدارک به صورت کامل آمده است.این کارشناس اعلام کرد که چک در تاریخ ۹۱/۱/۲۶ صادر شده و هیچگونه خدشه‌ای درآن وارد نیست.

وی گفت: افشای این اسناد خط پایانی بر تمامی بهانه گیری ها و سنگ‌اندازی هایی که از طرف افراد مختلف و با حمایت جریان انحرافی در دولت برای پرداخت خسارت بیمه تلاش می‌کردند است.

قلی‌ها اضافه کرد: امیدواریم شرکت بیمه ایران در رعایت اصول حرفه‌ای بیمه سریعا خسارت را به صورت تمام و کمال پرداخت کند در غیر این صورت علی رغم شکایت در مراجع ذی‌صلاح قضایی به تمامی بیمه گزارانی که سرمایه های خود را در اختیار شرکت‌هایی گذاشته اند که با فشارهای سیاسی عده ای خاص ممکن است در مواقع ضروری خسارت را که حق طبیعی است دریافت نکنند اطلاع رسانی می کنیم تا حداقل دارایی‌ها و سرمایه های خود را باسایر شرکت‌های بیمه‌ای بیمه کنند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.