افشای جاسوسی آمریکا از SMS همه

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه نزدیک به ۲۰۰ میلیون پیام کوتاه را از تلفن‌های همراه مردم سراسر جهان جمع‌آوری می‌کرده تا اطلاعاتی نظیر برنامه سفرها، اطلاعات دفترچه‌های تلفن و تراکنش‌های کارت‌های اعتباری آن‌ها را استخراج کند

روزنامه گاردین انگلیس فاش کرد، آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه نزدیک به ۲۰۰ میلیون پیام کوتاه را از تلفن‌های همراه مردم سراسر جهان جمع‌آوری می‌کرده تا اطلاعاتی نظیر برنامه سفرها، اطلاعات دفترچه‌های تلفن و تراکنش‌های کارت‌های اعتباری آن‌ها را استخراج کند.

 روزنامه گاردین گزارش داد که آژانس امنیت ملی آمریکا طی این برنامه جاسوسی پیام‌های کوتاه موسوم به”Dishfire” تقریبا به جمع‌آوری هر آنچه که می‌توانسته، پرداخته است.

این روزنامه در این زمینه به تحقیقات مشترکی که با کانال ۴ تلویزیون انگلیس به روی اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا انجام داده، استناد کرد.

به گفته این روزنامه انگلیسی، این اسناد همچنین نشان دادند که سازمان جاسوسی انگلیس موسوم به GCHQ از پایگاه اطلاعاتی متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا برای جست‌وجوی فرا داده‌های مربوط به تماس‌های غیرموجه و بی‌هدف مردم در انگلیس استفاده می‌کرده است.

این گزارش تصریح کرد که در این پایگاه اطلاعاتی، اطلاعات تماس‌های شماره تلفن‌های آمریکایی حذف شده و یا به حداقل رسیده است، اما اطلاعات مربوط به کشورهای دیگر از جمله انگلیس همچنان در آن نگهداری می‌شوند.

روزنامه گاردین با استناد به یک سند سال ۲۰۱۱ آژانس امنیت ملی آمریکا در معرفی پیام‌های کوتاه به عنوان یکی از منابع ارزشمند اطلاعاتی، عنوان کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا در برنامه خود برای جمع‌آوری پیام‌های کوتاه تنها در آوریل سال ۲۰۱۱، ۱۹۴ میلیون پیام کوتاه را در روز جمع‌آوری می‌کرده است.

در این گزارش عنوان شد: آژانس امنیت ملی آمریکا از پایگاه اطلاعاتی پیام‌های کوتاه خود استفاده‌های زیادی از جمله برای استخراج اطلاعات مربوط به سفرها، دفترچه تلفن‌ها و تراکنش‌های مالی مردم عادی و افرادی که متهم به فعالیت‌های غیرقانونی نبوده‌اند، می‌کرده است.

این در حالی است که امروز (جمعه) باراک اباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است در یک سخنرانی اصلاحاتی را که دولتش در برنامه‌های نظارتی و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا اعمال کرده، اعلام کند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.