افشای نامه فوق سری جاسوسی اینترنتی از آمریکایی‌ها

۱۶خردادماه،

حکومت امریکا به جزییات مکالمه میلیونها شهروند و غیر شهروند امریکایی کاربر کمپانی مخابراتی ورایزون دست یافته است.
در دستور فوق سری فاش شده در گاردین لندن، با مهر و موم دادگاه اجازه داده شده تا آژانس امنیت ملی امریکا NSA به مکالمات تلفنی کاربران امریکایی عضو کمپانی مخابراتی ورایزون (مکالمه داخلی و خارجی) دسترسی پیدا کند.
در نامه مشخصا آمده که دسترسی روزانه برای کارشناسان NSA فراهم شود تا مکالمات صوتی و نیز دیتای رد و بدل شده شهروندان و غیر شهروندان امریکایی چه با داخل امریکا و چه با خارج از امریکا کنترل شود.
در فصل چهارم مالی سال ۲۰۱۲ کمپانی مخابراتی ورایزون بیش از ۱۱۵ میلیون کاربر در خاک امریکا داشته که بسیاری از کاربران مطابق نامه لو رفته شامل کنترل خطوط تلفنی و دیتا می شوند.
در نامه آمده طبق دستور دادگاه موسوم به FISC یا Foreign Intelligence surveillance Act با تضمین صادر شده از سوی اف بی آی، (۲۵ آوریل تا ۱۹ جولای) به مدت سه ماه آژانس های حکومتی امریکا به اطلاعات مورد نظر روی سیستم های مخابراتی ورایزون دسترسی پیدا کنند.
گفته می گردد هم تلفن ثابت و هم تلفن همراه و چه مکالمه داخلی و چه مکالمه خارجی کاربران ورایزون مانیتور می شوند و اطلاعات مورد نظر آژانسهای اطلاعاتی به آنها عرضه می گردد.
در حال حاضر، اینکه دیتا از کجا به کجا منتقل شده، شماره تلفن فرستنده و گیرنده، IMEI و کد منحصربفرد تلفن های فرستنده و گیرنده، کارتهای تلفن تاریخ استفاده و خاتمه کارتها ؛ همه و همه در اختیار آژانس امنیت ملی و اف بی آی قرار دارد.
ماه پیش تیم کلمنته رییس سابق بخش مبارزه با تروریست اف بی آی گفته بود دولت به تمام اطلاعات مورد نظر شهروندان، دسترسی دارد و چه دوست داشته باشیو و چه نداشته باشیم، اطلاعات در حال ضبط است.
هنوز معلوم نیست سایر کمپانی ها مانند AT&T، T-Mobile و Sprint و … نیز بلای مشابه ورایزون بر سرشان آمده یا نه؟ اما نامه دادگاه FISC چنان گسترده است که شاید کاربران این کمپانی ها نیز در معرض مانیتورینگ و ضبط مستقیم قرار گرفته اند.
به گزارش خبرآنلاین در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش نیز اتفاق مشابهی رخ داد و اس ام اس و مکالمات تلفنی بدون اینکه شهروندان مطلع باشند، شنود شد ودر ژانویه ۲۰۰۷ متوقف شده ولی پس از ایجاد دادگاه FISC در ۲۰۰۸ دوباره این موضوع با جدیت دنبال شد.
حالا این اولین بار در دوران اوباما است که این موضوع مطرح می گردد و فرقش این بود که در زمان سابق فقط شهروندان شنود می شند وحالا کلا کلمه Residents جایگزین شده و نشان می دهد هر کس در امریکا زندگی می کند را در بر می گیرد.
هنوز کسی نمی داند چرا ورایزون مورد هدف حکومت امریکا قرار گرفته است؟


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.