افشای همکاری ربع پهلوی با گروهک‌های تروریستی کومله و دموکرات

۲۱اردیبهشت،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، چندی پیش شورای به اصطلاح ملی ایران در پاریس، اولین نشست خود را برگزار کرد و رضا ربع‌پهلوی، بعنوان رهبر این شورا انتخاب شد.
به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، این شورا فاش کرد گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله به سرکردگی عبدالله مهتدی، در نوشتن، طراحی اساسنامه، فراخوان و تشکیل شورای به اصطلح ملی ایران، با آنها همکاری داشته است.

پسر شاه مخلوع در مصاحبه تلویزیونی بی‌بی‌سی، فاش ساخت که گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله و تعدادی از احزاب اپوزیسیون کردی دیگر، همکار و حامی و پشتیبان آنها، برای تأسیس این شورا بوده‌اند و پیشنهاداتشان در مرامنامه(پلاتفرم) شورا مفید بوده و در این مرامنامه(پلاتفرم) گنجانده و درج شده است.
ربع‌پهلوی، در خصوص شرکت در نشست شورای ملی ایران و این سؤال که برای چه تعدادی از احزاب و جریان‌های سیاسی علی‌رغم انتشار یافتن منشور شورا و نشست‌های قبلی، نامی از آنها نیامده بود می‌گوید:

«اگرچه این گروه‌ها و جریان‌ها در این مقطع از کار شورای ملی، شرکت می‌کردند و یا در خصوص اطلاعیه و بیانیه پایانی شورا نظری نداشتند، اما بسیاری از آنها در تشکیل و پربارتر کردن فراخوان شورا همکار بودند و تمامی پیشنهاداتشان مفید بوده و می‌بینیم که پیشنهادات و طرح‌های آنها را گنجانده و درج کرده‌ایم.
در این میان می‌توانم از دوست خوبم عبدالله مهتدی رهبر کومله انقلابی نام ببرم که پیشنهادهای مفیدش، در تشکیل شورای ملی ایران، گنجانده شد.»

همچنین رضا پهلوی فاش کرد که کومله، یکی از این احزابی بوده که در طراحی این فراخوان با آنها همکار بوده و با وی همکاری داشته است.
بر اساس گفته‌های قبلی خودشان هر یک از رهبران «حزب دمکرات کردستان ایران» و «کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران» نشست‌هایشان را در ابتدا با پسر شاه سابق ایران انکار کرده بودند اما با افشاگری‌های صورت گرفته، سران کومله و دمکرات اعتراف کردند که با رضاپهلوی با همراهی علیرضا نوری‌زاده مذاکره و گفتگو داشته‌اند.

از حرف‌های رضا پهلوی و اشاره او به کومله، اینگونه بر‌می‌آید که گروهک کومله برای رسیدن به اهداف و منافع حزبی و شخصی سرکردگانش، براحتی خون‌های ریخته‌شده هموطنان کرد توسط رژیم شاهنشاهی به فراموشی عمدی سپرده است و براحتی در طراحی اساسنامه و فراخوان تشکیل شورای ملی ایران با رضا ربع‌پهلوی همکاری می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.