افشای کودتا علیه مرسی

یک روزنامه مصری از توطئه شورای عالی نظامی این کشور برای کودتای نظامی علیه محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مصر خبر داد.
به گزارش روزنامه المصریون از توطئه شورای عالی نظامی مصر برای کودتای نظامی علیه محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب این کشور پرده برداشت.

المصریون در این ارتباط نوشت که سناریو سرنگونی محمد مرسی با منحل کردن مجلس موسسان تدوین قانون اساسی جدید مصر و انتخاب مجدد رئیس جمهوری رقم خواهد خورد .

این روزنامه مصری در ادامه نوشت: نیروهای سیاسی و انقلابی و شماری از حقوقدانان قانون اساسی مصر، شورای عالی نظامی این کشور را به تلاش برای کودتا علیه رئیس جمهوری منتخب، محمد مرسی متهم و اعلام کرده‌اند شورای نظامی درصدد است، سه‌شنبه این هفته با اعلام انحلال مجلس موسسان قانون اساسی علیه مرسی کودتا کند.

سرلشکر “ممدوح شاهین”، عضو شورای عالی نظامی مصر گفته است، اگر دادگاه عالی اداری این کشور روز سه‌شنبه این هفته حکم بطلان ساختار کنونی مجلس موسسان قانون اساسی را صادر کند، شورای عالی نظامی بر اساس متمم اعلامیه قانون اساسی به سرعت تدابیری را برای تشکیل مجلس جدید موسسان آغاز خواهد کرد و منتظر اعتراض به حکم صادره توسط دادگاه نخواهد ماند.

المصریون نوشت: این طرح را باید در راستای سرنگونی محمد مرسی از طریق دعوت به برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری ظرف ۶۰ روز پس از تدوین قانون اساسی جدید ملاحظه کرد، اما برخی سیاستمداران هشدار داده‌اند، اگر چنین کودتایی در مصر رخ دهد، قیام گسترده مصری‌ها در کشور را به دنبال خواهد داشت، چون مردم مصر بی‌تردید مقابل کودتای نظامی علیه نخستین رئیس جمهور غیرنظامی منتخب این کشور سکوت نخواهند کرد.

عصام العریان،‌ نایب رئیس حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون در این ارتباط گفت که حکم انحلال مجلس موسسان روی میز دادگاه عالی قانون اساسی مصر قرار دارد .

العریان در ادامه با اشاره به اظهارات سرلشکر ممدوح شاهین که صرف نظر از عضویت در شورای عالی نظامی مصر، معاون وزیر دفاع در امور قانون اساسی و حقوقی به شمار می‌آید، افزود: اکنون حکم انحلال مجلس موسسان آماده است و روی میز نظامیان قرار دارد.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.