افشای یک سند و دروغ پراکنی بی.بی. سی

به گزارش ایرنا از کابل، بی.بی.سی دو روز پیش ادعا کرده بود که وزارت امور خارجه افغانستان سفیر ایران در کابل را فرا خواند تا در مورد اظهارات اخیرش در رابطه به موافقتنامه آمریکا و افغانستان، توضیح دهد.

اما سندی که در اختیار ایرنا قرار گرفت، (تصویر پیوست) بیانگر دروغ بی.بی.سی و فضاسازی منفی این رسانه برای تضعیف روابط ایران و افغانستان است.

بر اساس این سند رئیس دوم سیاسی وزارت خارجه افغانستان به صورت محترمانه از مستشار سیاسی وزارت خارجه ایران درخواست کرده است تا پیرامون مسائل دو کشور گفت وگو شود.

یک مقام سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز ادعای بی.بی.سی و برخی دیگر از رسانه ها را کذب عنوان کرد و گفت که در این مورد هیچگونه درخواست یا نامه و پیامی به این سفارت برای احضار سفیر داده نشده است.

وی اظهار داشت: تنها مستشار سیاسی سفارت ایران برای مسائل معمولی در وزارت خارجه افغانستان حضور یافته بود که برخی رسانه های مغرض با شیطنت آن را احضار مقامات سفارت ایران توسط وزارت امور خارجه خواندند.

‘ابوالفضل ظهره وند’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گزارش برخی رسانه ها در باره واکنش مقامات افغانستان به اظهارات وی را نادرست خواند و گفت: برخی جریان های داخلی و خارجی مغرضانه و با غوغاسالاری قصد تضعیف روابط ایران و افغانستان را دارند.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا این جنجال رسانه ای را کار عوامل آمریکایی و افرادی دانست که پیگیر پیمان راهبردی افغانستان و آمریکا هستند و با این هدف ظاهرا قصد بستن باب هر گونه نقد و بررسی را دارند.

وی ادامه داد: ما در این چند روز شاهد برخی موضع گیری ها بودیم که عمدتا از ناحیه کسانی بود که از اصل موضوع هم بی اطلاع بودند.

‘محسن پاک آیین’ رییس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه نیز با بیان نگرانی های جمهوری اسلامی ایران در مورد تبعات امنیتی پیمان راهبردی آمریکا با افغانستان، ادامه فضا سازی های برخی رسانه ها علیه جمهوری اسلامی ایران را در مسیر اهداف کشورهایی که قصد اخلال در روابط دوستانه و برادرانه تهران – کابل دارند، خواند.

وی گفت: امیدوارم این وضعیت از سوی دولت افغانستان مدیریت شود.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها نگرانی خود را نسبت به تهدیدات امنیتی آمریکا در منطقه و بخصوص ابقای پایگاه های نظامی در افغانستان به مقامات این کشور اعلام و در مجامع بین المللی بیان کرده اند.

آساق**۱۶۶۳**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۱۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.