افضل: تیم ملی فوتسال مشکل فنی داشت/ مشکل ایران نیمکتش بود

۲۳ آبان ،

14-31.JPG

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان معتقد است که عامل اصلی ناکامی تیم ملی در جام جهانی، غیر از مسایل ساختاری و مدیریت، نحوه مربی‌گری علی صانعی است.

علی افضل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهارکرد: تیم ملی فوتسال مشکل فنی داشت و این مشکل متوجه کادر مربی‌گری و به خصوص علی صانعی، سرمربی تیم ملی فوتسال است.

وی با بیان اینکه ملی‌پوشان ایران در بازی‌های مرحله گروهی و در مرحله حذفی برابر کلمبیا بدون برنامه بازی کردند، افزود: بازیکنان زحمت کشیدند، ولی بدون هیچ برنامه‌ای بازی می‌کردند. نیمکت ایران مشکل داشت و علی صانعی تعویض‌های نابه‌جایی انجام داد.

سرمربی تیم قهرمان فصل قبل فوتسال ایران با اشاره به مشکلات تاکتیکی ایران، ادامه داد: غیر از نداشتن برنامه بازی مشخص در بازی‌های ایران، مربیان ایران در بازی با کلمبیا تعویض‌های بدی انجام دادند و بازیکنان نیز به‌صورت سردرگم پاس‌کاری می‌کردند.

افضل در خصوص اظهارنظر سرمربی تیم ملی فوتسال کلمبیا مبنی بر اینکه بازیکنان ایران مشکل سرعت داشتند و در بازی تیمی کند بودند، گفت: این عقیده سرمربی کلمبیا کاملا درست است و با در نظر گرفتن همین مشکل، توانست ضربه نهایی را وارد کرده و ایران را شکست دهد.

وی افزود: بازیکنان ایران از لحاظ کیفی خوب می باشند، اما در بازی تیمی سرعت لازم را نداشتند و این نقص در بازی دوستانه با روسیه و بازی با اسپانیا، مراکش و پاناما مشهود بود.

سرمربی تیم قهرمان آسیا درباره حضور نداشتن وحید شمسایی گفت: ایران نباید متکی به بازیکن و بازی انفرادی باشد، زیرا فوتسال بازی تیمی است و نمی‌توان با در نظر گرفتن یک بازیکن خوب انتظار موفقیت داشت.

افضل افزود: تیم ملی فوتسال برزیل نیز بازیکن بسیار شاخصی ندارد، اما بر اساس کار تیمی متفکرانه همیشه جزو بهترین‌ها بوده است. گیتی پسند هم در جام باشگاه‌های آسیا مهره بسیار شاخصی نداشت، اما توانست قهرمانی را به دست آورد.

وی در پاسخ به این سوال که حضور خسوس، مربی اسپانیایی بر روی نیمکت تیم ملی مزیتی داشته است، گفت: خیر، این مربی از ساختار ورزش و فوتسال ایران اطلاع کافی ندارد و در مدت کم حضورش کار مطلوبی نکرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.