افق دید امام خمینی (ره) همواره فراتر از زمان بود

یکشنبه ۱۴ خرداد – ۰۲:۲۸:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

آیت الله خاتمی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  وجود ابعاد شخصیتی برجسته در امام خمینی(ره)، ایشان را به عالمی جامع الشرایط تبدیل کرده بود که سالها از زمان خویش جلوتر حرکت می‌کرد.
به گزارش خبر گزاری آریا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید احمد خاتمی به تبیین شخصیت معمار کبیر انقلاب پرداخت و با بیان این که این عالم ربانی  را باید در زمره مصلحان بزرگ جهان بشریت قلمداد کرد، اظهارداشت:در طول تاریخ همواره شخصیت هایی در بین ملت ها بوده وهستند که تحولات شگرفی را ایجاد کرده و سرنوشت سعادتمندانه یک ملت را رقم زده‌اند.
وی افزود: امام(ره) شخصیتی بود که توانست ملتی را که ۵۷ سال زیر یوغ مستکبران بود، آزاد کرده و با همراهی خود مردم، نظام اسلامی را در  این کشور مستقرنماید.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:امام خمینی (ره) ویژگی های بسیاری داشت که ایشان را به شخصیتی کم نظیر در تاریخ علمای شیعه  تبدیل کرده بود
آیت‌الله خاتمی، مهتمرین ویژگی امام (ره) را جامعیت ایشان عنوان کرد و گفت: در تاریخ شیعه، عالمان فراوانی در عرصه های مختلف از جمله فقاهت ،عرفان،اصول،سیاست ،تفسیرو فلسفه دارای تبحر بودند اما از معدود علمایی که تمام این صفات را  یکجا در خود جمع کرده بود می توان به امام خمینی(ره) اشاره کرد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: وقتی سراغ فقاهت امام خمینی(ره) رفته و آثار فقهی ایشان را مشاهده می‌کنیم، گویی که ایشان کاری جز فقه نداشته است، اما وقتی سراغ اصول،فلسفه ،عرفان،سیاست، بینش وبسیاری دیگر از جنبه های علمی ایشان می‌رویم عمق جایگاه علمی و اندیشه‌ای ایشان را درک می‌کنیم.
وی اخلاص را از دیگر ویژگی های این عالم ربانی دانست و افزود: وجود تمام این ویژگی ها باعث  شده بود تا امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر شایسته سرنوشت ملتش را رقم بزند.
وی در خاتمه ابراز داشت: ابعاد شخصیتی برجسته در امام خمینی(ره)، ایشان را به عالمی جامع الشرایط تبدیل کرده بود که سالها از زمان خویش جلوتر بود به طوری که بررسی ابعاد مختلف وجودی این مرجع فقید شیعه، نیازمند سالها مطالعه و برگزاری صدها کنگره و همایش می‌باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۴۲۹۰۳۶۵۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.