افکار امام(ره) الگویی برای مبارزه با استکبار در جهان شده است

۱۳خردادماه،

یک عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با تاکید بر این‌که «افکار امام(ره) همواره زنده است» گفت: جوامع مختلف با الگوپذیری از افکار امام(ره) با استکبار مقابله و مبارزه می‌کنند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بخشی از اهداف نهضت حضرت امام (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد به طوری که با سرنگونی طاغوت و جایگزینی انقلاب اسلامی و با اتکا به مردم و تکیه بر فرهنگ شهادت، جمهوری اسلامی شکل گرفت. نظامی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود که به عنوان یک الگو در جهان مطرح شده است.

وی ادامه داد: البته در طول این مدت قدرت‌ها تلاش داشتند تا به عناوین مختلف جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند که با توجه مردم و هدایت‌های ولایت فقیه حکومت جمهوری اسلامی محکم، مستحکم و مطرح در جهان امروز تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: ندای امام برای مبارزه با کفر و استکبار و عوامل طاغوت امروز در اقصی نقاط جهان شنیده می‌شود که بهترین نمونه ظرف دو سال قبل در کشورهای اسلامی اجرا شد و بعضی از حاکمان مستبد توسط مردم‌شان سرنگون شدند. این حرکات با الگوپذیری از نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت و سبب بالندگی کشورمان شده است.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی در طول ۳۴ سال قبل تبدیل به یک قدرت در دنیا شده است که به پیشرفت‌های بسیار بسیاری نیز دست پیدا کرده است. اهدافی که در پرتوی تفکرات امام میسر شده است و اکنون بعد از ۲۴ سال از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، هنوز تفکرات ایشان زنده و مورد توجه جوامع مختلف برای الگوپذیری از افکار امام برای مقابله با استکبار است.

وی با تاکید بر این‌که «گسترش تفکر امام به نسل تازه نیاز به تبیین زوایای ناشناخته آن دارد» گفت: این مهم می‌تواند توسط شاگردان امام و کسانی که با افکار ایشان آشنا بودند، انجام شود. آن‌ها رسالت مهمی بر دوش دارند.

وی گفت: مردم همواره در طول سالیان قبل برای گسترش و منویات امام تلاش‌ کرده بودند چه این‌که اگر امروز دستاوردی به نام جمهوری اسلامی و به عنوان الگوی مطرح حکومتی در دنیا مطرح وجود دارد، این محصول به سبب تلاش ملت ایران در جهت اشاعه افکار امام است.

احمدی با بیان این‌که «تبیین عملی افکار امام به طور اخص برعهده دانشمندان، اندیشمندان و متفکران حاضر در دوران حیات ایشان است» گفت: البته آن‌هایی که در کلاس امام حاضر نبودند اما از تفکر و بیانات ایشان آگاه می باشند نیز نقش مهمی در اشاعه تفکرات ایشان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این بین شاخص‌ترین فردی که توانسته راه امام را ادامه دهد، مقام معظم رهبری است که به برکت ایشان زوایای فکر، منویات و اهداف امام به صورت دقیق برای مردم تبیین شده است و جامعه به مسیر درست هدایت گشته است.

وی با بیان این‌که «کشور در زمان رهبری مقام معظم رهبری به توفقیات بسیاری دست پیدا کرده است» گفت: مقام معظم رهبری همواره تفکرات حضرت امام را تبیین کردند و حتی فرمودند که انقلاب اسلامی با نام امام شناخته می‌شود و این پرچم به نام حضرت امام خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.