افکار عمومی باید از مجازات مجرمان جرایم رایانه‌ای آگاه شوند

یک عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: مجازات مجرمان جرایم رایانه‌ای باید به اطلاع مردم برسد که افکار عمومی نسبت به مجازات چنین افرادی اطمینان یابند.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی طباطبائی‌نژاددر گفتگو خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره جرایم اینترنتی اظهار داشت: منشا این جرایم را باید در عدم آگاهی جامعه نسبت به جرایم یارانه‌ای جستجو کرد، مردم باید نسبت به اتفاقاتی که در پیرامون آنها می‌گذرد آگاهی یابند.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تصریح کرد: افرادی که در خانواده‌هایشان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند به دام فریب‌کاران می‌افتند و کلاهبرداران نیز به دنبال این افراد می‌گردند که آنها را فریب دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در آگاهی‎بخشی مردم نقش اساسی دارند، ادامه داد: جرایم رایانه‌ای در برخی موارد از سوی یک تبهکار در قبال چند نفر صورت می‌گیرد به همین خاطر از گستردگی زیادی برخوردار است.

این کارشناس حقوقی افزود: متاسفانه این مجرمان فقط متناسب با یک جرم که مرتکب شده‌اند مجازات می‌شود، از همین رو رسانه‌های جمعی باید مردم  را نسبت به جرایم این چنینی مطلع کنند.

حجت‌الاسلام طباطبائی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: برای جرایم سنگینی مثل اعمال مجرمانه اینترنتی یا تجاوز، بالاترین مجازات اعدام است و در اسلام هم اعمال مجازات شکنجه نفی شده است، بنابراین مجرمانی از این دست آنقدرها هم تنبیه نمی‌شوند.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: مجازات مجرمان جرایم رایانه‌ای باید به اطلاع مردم برسد که افکار عمومی نسبت به مجازات چنین افرادی اطمینان یابند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.