اقتباس از داستان‌های قدیمی آثار پرمخاطبی می‌سازد

جواد ابراهیم خانی نویسنده و کارگردان “یاردان قلی و الاغش” درباره داستان این انیمیشن به خبرنگار مهر گفت: این داستان برداشتی است از یک حکایت قدیمی که بافتی امروزی یافته است. در واقع این کار در قالب طنز نگاه کنجکاوانه کودکان به محیط اطراف را بازگو می‌کند.

وی افزود: این اثر پویانمایی درباره مردی است که الاغی کور و چلاقی دارد که بر اثر سهل انگاری آن را گم می‌کند. او در جستجوی الاغ است که پسر بچه‌ای با دادن نشانی‌های حیوان او را امیدوار می‌کند. با این حال پسر بچه می‌گوید الاغ را ندیده است. مرد عصبانی شده و او را نزد قاضی می‌برد اما پسر بچه در جواب قاضی که چگونه الاغی را ندیده، نشانی‌اش را می‌دهی می‌گوید با نشانه‌هایی که از الاغ باقی مانده توانستم مشخصاتش را بدهم، همه از هوش پسر بچه متعجب شده و او را تشویق می‌کنند.

این انیمیشن ساز با بیان اینکه این انیمیشن توسط قلم نوری کار شده، اظهار کرد: انجام این کار با نرم افزار و سخت افزار مناسب بسیار راحت‌تر و با کیفیت بالاتری از نمونه‌های دیگر قابل اجرا است.

ابراهیم‌خانی که یک قصه قدیمی را در قالب انیمیشن به تصویر می‌کشد، توضیح داد: برداشت از داستان‌های قدیمی که قالبی نو به آن داده می‌شود، به کارهای پر مخاطبی تبدیل خواهد شد. “یاردان قلی و الاغش” با استفاده از طنز و نکات ظریف اضافه شده به داستان، جذابیت ویژه‌ای پیدا کرده و با توجه به آشنا بودن داستان برای کودکان، پیش بینی می‌کنم با استقبال روبرو شود.

انیمیشن “یاردان قلی و الاغش” با تکنیک دو بعدی و به کارگردانی و نویسندگی جواد ابراهیم خانی و به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا در یک قسمت ۱۲ دقیقه‌ای مراحل پیش تولید خود را پشت سر می‌گذراند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.