اقتداررسانه‌ای، پشتوانه اقتداردفاعی

جام جم آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز اقتدار رسانه‌ای بزرگترین پشتوانه اقتدار دفاعی است و همه وظیفه داریم زمینه‌ها و شرایط این اقتدار را فراهم کنیم.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آستانه روز خبرنگار در جمع مسئولان شبکه خبری دفاع وابسته به وزارت دفاع طی سخنانی با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار از خبرنگاران بعنوان خصم جهل و خودکامگی و خط شکنان عرصه بیداری و خردمندی یاد کرد.

وزیر دفاع، خبرگی و خردمندی، خیرخواهی و خلوص را از ویژگی‌های خبرنگاران خوب ایرانی برشمرد و تصریح کرد: شهید صارمی که سالروز شهادتش روز خبرنگار نام گرفته است از پیشتازان این عرصه خطیر به شمار می‌آید.

وزیر دفاع گفت: خبرنگاران در افزایش خردمندی و ایجاد خرسندی و نشاط در جامعه نقش تعیین کننده‌ای دارند و با اطلاع‌رسانی مبتنی بر صحت، سرعت و دقت موجب بالندگی جامعه می‌شوند.

وی، خبرنگاران ایران اسلامی همچون شهید رهبر و شهید صارمی را قربانیان مظلوم خشونت، تروریسم و جنگ‌افروزی جبهه استکبار و منادیان جهل و خودکامگی دانست و تصریح کرد: خون شهدای خبرنگار افشاگر ماهیت پلید کسانی است که با ابزار اطلاع‌رسانی و جنگ روانی و تبلیغاتی برای سلطه برجهان بر طبل جنگ و خشونت می‌کوبند و منافع و حقوق ملت‌ها را پایمان می‌کنند.

وحیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که چند سال پیش فرمودند محور برنامه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار ملی است، گفت: ایجاد جبهه قدرت نرم و جریان نیرومند اطلاع‌رسانی می‌تواند دشمن را در این سه جبهه نیز ناکام کند.

وی همچنین دیپلماسی رسانه‌ای را مکمل دیپلماسی دفاعی دانست و گفت: امروز برای پیشبرد اهداف نظام در همه عرصه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند خبرنگاران حرفه‌ای و متعهد و رسانه‌های فعال و کارآمد هستیم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.