اقتدار کشورهای مسلمان در گرو توجه به قرآن است

آیت الله محسن مجتهدشبستری عصر روز سه شنبه در آیین گشایش چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان جهان، اظهارکرد: هر چه قدر ملت های مسلمان به سمت تعالیم قرآنی بروند و آیات حیات بخش آن را به مرحله اجرا درآورند عزت و اقتدارشان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان مسلمان در کنار تلاوت قرآن، تدبر در قرآن را در محیط های دانشجویی ترویج کنند تا فرهنگ قرآنی در جهان حاکم شود.

امام جمعه تبریز بر لزوم توجه به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص اسلامی شدن دانشگاه با توسل به آموزه های قرآنی تاکید کرد.

وی ادامه داد: تشخیص حق از باطل به وسیله قرآن میسر شد و به برکت کلام الله وحی آثار جاهلیت بشر از بین رفت.

آیت الله مجتهدشبستری عنوان کرد: به برکت نزول قرآن و به واسطه پیامبر اسلام (ص)، انسان ها رشد فکری پیدا کرده و فضایل اخلاقی جای رذایل اخلاقی را گرفت.

وی اضافه کرد: با تشکیل حکومت اسلامی به وسیله پیامبر اسلام، پیروان این مکتب روز به روز افزایش یافت و در زمان وفات ایشان به ۱۳ میلیون نفر رسید، اکنون نیز بیش از ۱٫۵ میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد: استعمارگران در هر زمان و به هر طریق ممکن مانع انتشار مفاهیم قرآنی بودند ولی به فضل الهی ملت های مسلمان با الهام از انقلاب اسلامی ایران از خواب اصحاف کهف بیدار شدند و در خیلی از کشورها جنبش بیداری اسلامی به وجود آمده و دیکتاتورها یکی پس از دیگری ساقط شدند.

آیت الله مجتهدشبستری بر بازگشت هر چه بیشتر مسلمانان به سوی قرآن ناب محمدی تاکید کرد.

۸۱۲۰/۷۲۳۷/۵۸۷/۲۴۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.