اقتصاد اسپانیا در وضعیت اضطراری قرار دارد

بنا بر گزارش ایرنا، ‘آلوارو آنچوئلو’ سخنگوی اقتصادی حزب مذکور در مجلس نمایندگان این کشور روز جمعه در یک مصاحبه مطبوعاتی تصریح کرد آمار بالای بیکاری این کشور که امروز از سوی مرکز ملی‌ آمار اعلام شد حکایت از یک فاجعه دارد .

مرکز آمار اسپانیا اعلام کرده است که شمار افراد بیکار در سه ماهه اول سال جاری ۳۶۵ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش داشته که مجموع افراد بیکار در اسپانیا را به پنج میلیون و ۶۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسانده است.

آنچوئلو با بیان اینکه این میزان بیکاری در تاریخ اقتصاد اسپانیا بی سابقه است و باید همه زنگ های خطر را به صدا در آورد، هشدار داد که نرخ بیکاری در اسپانیا بیشتر از پیش بینی‌ های دولت در سال ۲۰۱۲ می‌ باشد و این خطر که شمار بیکاران به شش میلیون برسد، بسیار محتمل است.

وی یاد آور شد صندوق بین المللی پول روز گذشته هشدار داده است که مشکل تامین دوباره مالی‌ نظام بانکی در اسپانیا به طور درست حل نشده است.

آنچوئلو ادامه داد: راه حل این مشکلات طراحی یک برنامه جمعی می‌ باشد و نه انجام اصلاحات از پیش برنامه ریزی نشده ضمن اینکه اصلاحات لازم است و نباید بر روی جراحتی که خون ریزی دارد چسب زخم گذاشت بلکه باید از خونریزی بیشتر پیشگیری کرد.

اروپام **۱۲۳۴** ۵۳۶ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۲۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.